Femei de 10

“ Vom da tot ce putem, pentru ca LEMNĂRIA JDER să rămână mereu un brand cunoscut și apreciat” – interviu cu femeia de afaceri DANA MATCAȘ

 

    

    Mărturisesc că mă fascinează poveștile de succes ale oamenilor din jurul meu. Unde nu te aștepți, poț da de astfel de exemple motivaționale, în care verbul “ a reuși” se conjugă atât de frumos și asta pornind de la zero, uneori de la o simplă idee,  sprijinindu-se însă pe efort , tenacitate și dorința de a învinge. Cum am ajuns la “Lemnăria Jder” – un brand de care, mărturisesc, auzisem, dar habar n-aveam cu ce se ocupă? Simplu! Am vrut să-mi procur… un spalier de gimnastică și, căutând pe internet, am ajuns la cei mai buni! Curiozitatea m-a împins să-i și cunosc. Am aflat că în spatele prosperei afaceri se află o familie, lucru care m-a “ațâțat” și mai tare. Și uite-așa a luat naștere interviul de mai jos! 

Citiți-l și, mai mult,  intrați pe site-ul companiei  ( LEMNĂRIA JDER  ) și veți putea să alegeți produse care vor contribui la sănătatea dunmneavoastră! 

Marina Almășan : Ca jurnalist, prima întrebare care-mi vine în minte este acea “scânteie”, care a stat la originea acestei companii. De regulă, cam toate inițiativele noastre au o componentă subiectivă, la origini. Nimic nu e întâmplător : facem ceva, pentru că…. În cazul dumneavoastră, cum v-a venit ideea?

Dana Matcaș : – In 2012, copilul nostru a fost diagnosticat cu scolioza, moment in care ni s-a recomandat achizitionarea unui spalier pentru acasa. Sotul meu, economist de profesie, probabil din premise financiare 😊, s-a incapatanat sa faca el spalierul, pe principiul “daca altii pot, eu de ce n-as putea?”. Asta a fost singura “scanteie”

Apoi, dupa ce a facut primul lui spalier, au inceput sa-l solicite si prietenii. Facea 6 -7 spaliere/an.

Pe vremea aceea eu lucram in vanzari intr-o multinationala, asa incat nu am dat prea mare importanta acestui fapt.  Il vedeam ca pe o joaca a lui, cu care-si ocupa timpul liber.

Marina Almășan : – Până la urmă, toate marile descoperiri ale omenirii au pornit dintr-o joacă! Înțeleg însă că , în timp, “ideea” v-a înghițit și pe dumneavoastră. A devenit ceea ce se numește “o afacere de familie”. Spuneți-mi, este  salutară “munca în familie”? Cum se împart responsabilitățile? Vă ajută să vă întăriți legătura, sau, poate uneori…e prea mult să stai cu soțul și acasă și la serviciu?pastedGraphic.png

Dana Matcaș: – In principal, eu ma ocup de tot ceea ce insemna publicitate si relatia cu clientii iar sotul meu se ocupa de tot ceea ce inseamna partea de tehnic si productie.

Legatura noastra este una bine sudata, avem deja 20 de ani de casnicie,  iar faptul ca stam mai mult impreuna este de fapt ceea ce ne-am dorit. Evident ca, din cand in cand avem opinii contradictorii, dar reusim intotdeauna sa ajungem pe aceeasi lungime de unda (el cedeaza primul 😊)

Marina Almășan – Norocul lui! 😁 Ce anume ați vrut, prin înființarea acestei companii? Care este obiectul său de activitate?

Dana Matcaș : – Legat de infiintarea companiei, as vrea sa ma laud macar cu faptul ca am avut o strategie,  inainte de a infiinta acesta companie. Dar, nici gand! Lemnaria Jder a luat nastere practic dintr-o joaca!

In anul 2015 am fost impreuna cu sotul meu la un curs – la insistentele lui evident, intrucat timpul meu liber era pe vremea aceea extrem de limitat. La sfarsitul cursului am fost intrebati (noua nici prin gand nu ne trecea!) daca dorim sa facem un proiect pentru accesarea unei sume de 10.000 euro, in cadrul unui program de finantare cu fonduri europene, cu coparticipatie de 10 %. Va dati seama ca sotului meu, care ajunsese intre timp la 10-15 spaliere pe an si isi cumparase tot felul de ustensile de tamplarie, propunerea i-a picat manusa! Si-a cumparat astfel o gramada de “jucarii” (echipamente de tamplarie semiprofesionale) si a inchiriat o hala de 100 mp in care iarna era mai frig decat afara,  iar vara, afara ti se parea racoare. Eu am tratat  in continuare tot ca pe-o joacă, dar la un an distanta de la data achizitionarii utilajelor mi-am dat seama ca este o nisa cu mare potential. Acela a fost momentul in care am hotarat sa ma alatur sotului meu in aceasta aventura. In 2017 am reusit sa cumparam un teren in zona in care si locuim iar pana la sfarsitul anului am ridicat propria noastra hala. Acum ajunsesem deja la aproape 60-70 de aparate pe luna. In 2019, cand deja jucariile sotului trageau sa moara iar numarul clientilor crescuse simtitor, am reusit sa achizitionam prin intermediul programului Start Up Nation, utilaje profesionale care ne-au ajutat sa avem o capacitatea de productie in concordanta cu comenzile primite. Ulterior am reinvestit tot castigul in achizitionarea altor utilaje necesare fluxului de productie. Una peste alta, fara finantarea de la Start Up Nation, nu cred ca astazi mai eram pe piata. Acela a fost un moment de cotitura in care Dumnezeu nu ne-a lasat. El nu ne lasa niciodata.

Legat de obiectul principal de activitate al companiei noastre, Lemnaria Jder se ocupa cu fabricarea articolelor pentru sport. Toate din lemn. Produsele marca Lemnaria Jder se adreseaza tuturor categoriilor de persoane, indiferent de categoria de varsta sau conditie fizica, fiind destinate activitatii de recuperare medicala, intretinere corporala, sport de performanta si gimnasticii sub forma de hobby.

Romania, din pacate, se afla pe primul loc in Europa la cazurile de scolioza, afectiune care este diagnosticata tot mai frecvent in randul copiilor si, de aici si necesitatea continua a  achizitionarii de aparate pentru gimnastica medicala, atat in randul persoanelor fizice, cat si a persoanelor juridice de genul cabinetelor de kinetoterapie.

Marina Almășan : – Ce frumoasă poveste are afacerea voastră! Dar spuneți-mi, până la urmă cine v-a învățat ABC-ul afacerii?

Dana Matcaș : – In ceea ce priveste partea de productie, aici sotul meu a fost autodidact. A invatat in principal de pe net, urmarind tot felul de articole si filmulete in domeniu. Deasemeni a intrebat in stanga si in dreapta atunci cand a avut ocazia sa intrebe. A ajutat mult si joaca aceea de la inceput, fiindca asa, usor-usor, si-a implementat si dezvoltat tehnica si procesele de productie.

In ceea ce ma priveste, am venit cu o experienta de multi ani in management in vanzari, lucru care, in primul rand ne-a ajutat sa castigam timpul pe care alti antreprenori la inceput de drum il consuma pentru a invata acest ABC. Acel timp l-am investit in crearea unei strategii, implementarea proceselor, activitati de publicitate si constructia relatiei cu clientii – in aceasta din urma alocand mare parte din acest timp.

 

Marina Almășan : – Trăim într-o lume concurențială. Există și alte firme similare pe piață? Iar dacă da, ce anume are în plus  dumneavoastră, față de celelalte?

 

Dana Matcaș : – Exista, desigur. Eu cred ca suntem diferiti pentru ca, pe langa factorul financiar, ne intereseaza foarte mult si factorul uman. Suntem deschisi cu clientii nostrii, ii ajutam atunci cand au nevoie de suport, ajutam cazurile grave de scolioza precum si persoanele cu dizabilitati. O facem cu draga inima, din banii nostri si niciodata nu regretam asta. Suntem maleabili, nu percepem taxe suplimentare pentru comenzi atipice, chiar daca nelucrand serie mana de lucru este mai scumpa. Si deasemeni ne place sa coloram. Coloram orice aparat, in culorile dorite de catre client. Nu producem doar de dragul de-a produce si a incasa niste bani. Ne place ce facem si ne bucuram enorm de fiecare data cand clientii nostri ne trimit tot felul de mesaje in care ne multumesc si ne lauda. Sunt si situatii desigur, ce-i drept rareori, in care mai apar nemultumiri datorita unui termen mai mare de livrare. Aici din pacate ne lovim si ne impiedicam si noi de altii. Nu vreau sa dezvolt acest aspect. Dar in final, calitatea face diferenta!

 

Marina Almășan : – …și iată cum v-ați legat viața cu activitatea sportivă, atât de importantă pentru sănătatea noastră. Dumneavoastră personal cum pledați pentru sport? Dar pentru produsele dvs?

 

Dana Matcaș : – Sportul trebuie sa fie un motoras zilnic pornit in viata fiecaruia dintre noi. Nu este o noutate faptul ca sportul si miscarea au un aport esential atat in imbunatatirea starilor fizice cat si a celor mentale. Energia pozitiva, o conditie fizica de invidiat si un corp frumos se obtin prin practicarea cu consecventa a sportului. Deasemeni, s-a demonstrat ca tot sportul este cel care ajuta la imbunatatirea capacitatii de concentrare si atentie, reducerea stresului si a depresiei, imbunatatirea calitatii somnului, sporirea increderii in sine si, nu in ultimul rand, pastrarea unei greutati corporale optime.

Legat de produsele noastre? Ne place sa sustinem Romania si ne laudam cu faptul ca am reusit si performanta ca peste 90% din materia prima si accesoriile pe care le utilizam in procesul de productie sa fie fabricate in Romania.

Echipamentele de gimnastica fabricate de Lemnaria Jder sunt: spaliere pentru gimnastica simple sau multifunctionale, banci pentru gimnastica, banci abdomene, bare paralele pentru recuperarea mersului, scari pentru recuperarea mersului, minispaliere pentru recuperarea mainii – degetelor, bastoane recuperare medicala, bare pentru tractiuni, echipamente pentru catarare copii (plase

catarare, scari catarare, panouri catarare, ansambluri catarare), accesorii pentru spaliere gimnastica (bara tractiuni, banca abdomene, scara de catarare, sfoara de catarare, leagan, inele gimnastica, scripeti), locuri de joaca, lazi pentru gimnastica

Principalul nostru produs este spalierul pentru gimnastica. Acesta este un aparat multifunctional cu utilitate in special in gimnsatica sportiva si gimnastica recuperatorie.

Un procent foarte mare dintre comenzi se refera la spaliere de gimnastica, iar dintre acestea, din pacate, mare parte sunt pentru recuperare medicala. Restul sunt pentru diverse sali de sport sau pentru persoane care il achizitioneaza in vederea intretinerii corporale.

 

Marina Almășan : – Mă bucur așadar să îngroș rândurile ultimei categorii! 😁 Care sunt “vedetele” dvs? Ce se vinde cel mai bine?

 

Dana Matcaș : – Vedetele noastre sunt cele 4 modele de spaliere inregistrate la OSIM (M2, M2.1, M5 si M58) si
produsele colorate pentru copii. Desigur, cele 4 modele, mai sus mentionate, ne ofera avantajul ca suntem singurii din piata care avem voie sa le producem si sa le comercializam.

 

Marina Almășan : – Aș vrea să ne referim la un aspect foarte important : calitatea produselor. Dumneavoastră, bunăoară,  când rostiți cuvântul “calitate”, concret, la ce vă referiți?

Dana  Matcaș : – Pe de o parte, calitatea produselor se reflecta in gradul de satisfactie al clientilor. Acesta reprezinta adevarata certificarea a nivelului de calitate.

Pe de alta parte, calitatea aparatelor produse de noi se regasete in aspectul produsului, rezistenta lui cat si finisajele deosebite care te fac sa lucrezi relaxat si in siguranta la aceste aparate.

 

Marina Almășan : Denumirea firmei de unde vine?

Dana Matcaș : – Denumirea firmei…hm! Multa lume ne-a intrebat. Cand era mic, fiul nostru era foarte pasionat de animale. Inventa tot felul de povesti impreuna cu talal lui,  pe care le transpuneau in mici scenete de teatru in care el mereu era jderul. Cand a venit momentul sa ne alegem un „nume de scena”, evident ca fiul nostru a avut ultimul cuvant de spus. Ne-a amuzat teribil ideea si tocmai de aceea am pornit la drum cu acest nume care s-a dovedit a fi cu noroc. Mai mult, Lemnaria Jder in acest moment este marca inregistrata, lucru de care suntem tare mandri.

 

Marina Almășan : – Trebuie să remarc că este o denumire foarte simpatică! Vorbiti-ne despre echipa dvs, despre lucrul în echipă. Cum vă selectați oamenii? Cum îi “țineți” să nu plece, într-o vreme în care mobilitatea personalului este uneori de nestăvilit?

 

Dana Matcaș : – A fost o perioada foarte grea la inceput. Business-ul nostru incepea sa creasca iar noi nu reuseam sa angajam pentru ca, indiferent cate anunturi dadeam, veneau 3-4 persoane, iar printre acestea daca era si un specialist, acesta cerea un nivel salarial pe care noi pe vremea aceea nu ni-l puteam permite. A durat cca 1 an de zile pana sa reusim sa ne conturam cat de cat o echipa.
Lucrau foarte mult sotul si tatal meu. Lucrau si sambata si duminica si de sarbatori. In ajunul Pastelui si al Craciunului noi eram la munca. In primul an, i-am ajutat chiar si eu.

Dar asta a fost atunci si asa am reusit sa rezistam in primul an. Apoi am reusit sa ne sudam o echipa de baieti, iar acum avem de curand si o fata. Sunt muncitori, constiinciosi si cuminti. Toti sunt tineri si apropiati ca varsta, iar acesta este un aspect important. Echipa functioneaza cu un sef de echipa care se ocupa de programarea productiei. In ceea ce ne priveste, eu si sotul meu nu suntem genul de oameni care sa stam scai in spatele angajatilor si sa-i stresam cu tot felul de prostii. Ne vedem fiecare de treaba noastra, comunicam intre noi si le oferim increderea de care au nevoie. Sunt remunerati corect iar conditiile de lucru cred eu ca sunt foarte bune – cel putin in comparatie cu majoritatea firmelor care lucreaza in industria prelucrarii lemnului. Hala in care producem este dotata cu aspiratoare industriale care colecteaza praful si rumegusul, este foarte bine incalzita (iarna baietii isi fac caldura de 25 de grade), iar vara este foarte racoroasa. Programul de lucru este 8:00 – 16:30 fara execeptie, weekend-ul este liber si toate liberele legale din sunt respectate. La fel si concediile.

 

Marina Almășan : – Până acum este totul foarte frumos și vă felicit pentru toate aceste izbanzi! Dar, spuneți-mi, cum v-a afectat pandemia?

Dana Matcaș: – Am castigat pe doua segmente. Unul, al persoanelor care depindeau de salile de kinetoterapie sau fitness care s-au inchis o vreme si astfel s-au vazut nevoiti sa achzitioneze aceste aparate pentru acasa, iar cel de-al doilea,  al celor care refuzau pana atunci, din diverse motive, sa emita comenzi online. Odata cu aceasta crestere, am devenit mai cunoscuti pe piata si am primit si foarte multe comenzi prin recomandare. Pentru noi 2020 a fost ca o rampa de lansare. A fost anul in care am avut o crestere de 99,69% in raport cu anul anterior. Si de atunci crestem constant, intr-un ritm mult mai mic dar sanatos.

 

Marina Almășan : – Iată deci cum orice “rău” poate ascunde și un “bine”! Ce planuri de viitor apropiat și îndepărtat aveți?

 

Dana Matcaș : – In viitorul apropiat ne gandim la o noua retehnologizare a spatiului de productie, in sensul achizitionarii de noi utilaje.

In viitorul indepartat speram sa ne ajute Dumnezeu si sa reusim sa achizitionam inca un teren si sa construim o noua hala, mai mare.

Intentionam ca prin extindere si retehnologizare sa marim cat se poate de mult capacitatea de productie astfel incat sa putem comercializa aparatele noastre pe piata externa. Momentan produsele noastre se vand in Romania, Bulgaria si Republica Moldova.

Si evident, vom da tot ce putem pentru ca Lemnaria Jder sa ramana mereu un brand cunoscut si apreciat.

 

Marina Almășan : – Așa să fie! Spuneți-ne două vorbe și despre familia dvs, despre viața de familie, hobby-uri, timp liber.

Dana Matcaș : – Locuim impreuna cu parintii mei si cu copilul nostru intr-o casa pe care am construit-o in anul 2014. Fiul nostru este un licean de 18 ani, care practica kickboxing iar in vacante ne ajuta la munca de birou.

Ne place foarte mult sa calatorim. Data fiind situatia cu pandemia din ultimii 2 ani am limitat foarte mult iesirile atat in minivacantele de 2-3 zile cat si in concedii. Anul acesta insa, am hotarat ca orice-ar fi sa mergem impreuna intr-un concediu prlungit. Deja simtim impetuos nevoia.

In rest, la sfarsit de saptamana  petrecem mult timp impreuna cu prietenii si familia.

Marina Almășan : – Aveți o deviză în viață?

Dana Matcaș : – Da. Avem o deviza “plagiata”: „Lumea este a celor care vor, nu a celor care pot” – Ileana Vulpescu. Indiferent de cat de ridicat este nivelul IQ-ului, nimic nu se poate face fara vointa.

Marina Almășan : – În final, pentru ca acest interviu să aibă și o finalitate concretă, spuneți-mi cum își pot cumpăra cititorii noștri cele dorite? Unde le pot studia, unde le pot găsi?

Dana Matcaș : – In acest sens, avem 2 site-uri proprii de prezentare:

www.spaliere-gimnastica.ro si www.lemnaria-jder.ro. Deasemeni suntem prezenti si pe cele mai importante marketplace-uri: Emag, in curand Decathlon, Olx, Cel etc.

Produsele se pot comanda astfel:

– telefonic  – prin sms sau WhatsApp – 0736 362 792 / 0736 362 791
– prin intermediul cosului de cumparaturi pe cele 2 site-uri

– pe oricare dintre platformele de marketplace pe care suntem listati
– prin email la adresa spaliere.gimnastica@gmail.com
– pe SEAP – S.C. Prospalier S.R.L.

Etichete

Publicitate