Sănătate

Cum să adormi într-un minut

Totul a început cu o săptămână înaintea nunții celui mai prieten, povestește un tânăr, pe site-ul BrightSide.me. Trebuia să țin un discurs și am devenit așa de emoționat, încât nu am mai putut adormi oricât de mult am încercat.  După trei zile de nedormit, am întrebat-o pe mama miresei ce să fac. Mi-a spus că are soluția perfectă pentru mine. Nu doar că a funcționat, dar mi-a schimbat chiar viața.
Metoda se numește „4-7-8”. Iată ce trebuie să faci:

  1. Inspiră calm, pe nas, timp de 4 secunde.
  2. Ține-ți respirația 7 secunde.
  3. Expiră ușor, pe gură, 8 secunde.

Sună nebunește, ștu, dar chiar funcționează. La început am presupus că râde de mine. Spre surprinderea mea totală, m-am trezit a doua dimineață, și am realizat că nu am mai apucat să număr până la sfârșit, că deja adormisem.

somnIată ce am aflat! Când ești stresat sau agitat, adrenalina din sânge crește iar respirația devine mai alertă. Acest exercițiu de respirație acționează ca un sedativ. Controlând respirația după această metodă, ritmul inimii încetinește, liniștindu-te foarte repede. Este psihologie pură.
Același exercițiu te ajută să îți liniștești și mintea, întrucât întreaga concentrare este fixată pe respirație. Chiar dacă nu conștientizezi acest lucru, sistemul nervos central își reduce activitatea iar starea de anxietate dispare. Orice neurolog poate confirma acest lucru.
Rezultatul este că întreg corpul se relaxează. Analizând efectul pe care îl are asupra corpului, acest exercițiu este similar anestezicului. A fost analizat de Andrew Weil, medic de la Harvard, care a descoperit că tehnica „4-7-8” era, de secole, foarte cunoscută de practicanții indieni de yoga. O foloseau în timpul meditației în vederea obținerii stării de relaxare totală. Putem spune, așadar, că este total inofensivă.

Cum vă poate fi de folos și vouă?

Vă pot spune cu siguranță un lucru: dacă acest exercițiu va avea asupra voastră același efect pe care l-a avut și asupra mea, vă va ajuta să dormiți mult, mult mai repede, in orice situație. Dacă te frământă ceva și te trezești peste noapte, te va ajuta să adormi rapid, la loc. Același lucru se petrece în cazul în care ești agitat înaintea unui concurs sau a unui moment important din viața ta. Tehnica „4-7-8” te ajută să te obți odihna de care ai nevoie, în cel mai scurt timp.

 

Etichete