Sănătate

14 surprinzătoare reguli de viață ale unui medic japonez care a trăit 105 ani 

 

Medicul japonez Shigeaki Hinohara este autorul a peste 100 de cărți, una dintre ele intitulându-se “Să trăiești mult, să trăiești bine”. El a fost inițiatorul “Noii mișcări a persoanelor în vârstă”, prin care le ajuta pe acestea să fie fericite și să trăiască mulți ani. 

Hinohara a decedat în anul 2017, la vârsta de 105 ani. Până la această vârstă, el a dus o viață activă, venind zilnic la clinica unde lucra. El ne-a lăsat o serie de reguli de viață, care să ne ajute să fim, la rându-ne, longevivi și fericiți.  

1. Găsiți persoana care să vă servească drept exemplu

Pentru Hinohara, această persoană  a fost tatăl său. În orice situație delicată, el se gândea cum ar fi ieșit din ea părintele său. 

2. Împărtășiți-le și altora ceea ce știți

Hinohara călătorea constant prin Japonia, ținându-le lecții studenților și oamenilor muncii. Circa 150 de astfel de cursuri, în fiecare an. El le povestea despre viața sa și le dădea sfaturi. Chiar și în ultimii ani de viață, el ținea aceste “cursuri de viață” stând în picioare. Impresionant, nu? 

3. Pentru a te vindeca, e nevoie de mai mult, decât de știință. 

Niciun om nu seamănă cu celălalt. Fiecare e deosebit, în felul său. Iar doctorul Hinohara considera că , in cazul unora, până și arta poate fi folosită ca medicament.  

4. Durerea este o mare taină

Dacă vrei să scapi de durere, nu trebuie decât să te ocupi de acele lucruri care-ți plac. Spre exemplu, ascultă-ți melodia preferată sau joacă-te cu câinele tău. 

5. Mâncați sănătos

Dr. Hinohara îsi începea fiecare zi cu o cafea, un suc de portocale și ulei de măsline. În a doua parte a zilei, obișnuia să mănânce biscuiți cu lapte. Seara mânca pește, legume și puțin orez. Una din regulile sale : de două ori pe săptămână consuma carne slabă. 

6. Munciți, cât de mult vreți.

Dacă sunteți cu adevărat pasionați de munca voastră și dacă ea vă fce fericiți, nu vă grăbiți să ieșiți la pensie. Continuați să lucrați cât timp vă doriți acest lucru. 

7. Nu lăsați banii să devină unicul vostru scop în viață 

Desigur, cu toții vem nevoie de ei, însă după ce murim, ei nu ne mai sunt de niciun folos. Nu-i transformați așadar într-un scop în sine. 

8. Încercați să urcați scările și uitați de existența lifturilor

Chiar si la 104 ani, dr.Hinohara urca scările, evitând lifturile. 

9. Căutați ceea ce vă însuflețește cu adevărat

Fiecare din noi întâmpină, la un moment dat, probleme motivaționale. În acest caz, încercați să găsiți cel lucru sau acea persoană, care să vă însuflețească în a va continua drumul. 

10. Continuați să le puneți întrebări medicilor, până nu veți obține toate răspunsurile dorite.  

Încercați să găsiți singuri raspunsurile la întrebările legate de sănătate. Medicii, oricât de buni ar fi,  se mai și înșeală. Puneți-le toate întrebările posibile, dar mai și documentați-vă singuri. Cereți-le părerea și celor din jur. Din toate aceste surse, trageți concluzii. 

11. Nu puteți ști ce vă rezervă viitorul, de ceea nu va speriați când lucrurile vă scapă de sub control. 

Când dr.Hinohara avea 79 de ani, el căzut prizonier. A fost ținut, preț de cateva zile, legat de scaun, sub un soare dogoritor. Până la sfărșitul vieții , el nu a contenit sa se minuneze, cum de a putut rezista. 

12. Încercați să vă petreceți cât mai plăcut timpul liber

Chiar și în condițiile unui program draconic, dr. Hinohara folosea fiecare minut liber pentru a face lucruri care să-l facă fericit.  

13. Cu cât sunteți mai fericiți, cu atât mai multă energie simțiți în corp. 

Amintiți-vă de anii copilariei, când viața vă oferea aproape numai momente fericite. Cu cât încercați să trăiți viața mai fericiț, cu atât mai plini de energie vă veți simți și cu atât mai mică vă va fi dorința de  mânca mâncare nesănătoasă. 

 

14. Făceți-vă planuri

Ca să obțineți succesul, trebuie să știți cum să procedați. Mereu vă trebuie câte un plan. Spre exemplu, la 104 ani, dr. Hinohara plănuia să ajungă la Jocurile Olimpice din 2020. 

 

cluber.com.ua 

Uscatoare rufe