Sănătate

Despre COȘMARURI, de la A la Z

 

     Ne e jenă să vorbim despre ele, deși pe mulți ne bântuie. Cu atât mai rar mergem să cerem ajutor de specialitate, chiar dacă aceste coșmaruri ne dau viața peste cap. În general, coșmarurile se asociază cu vârsta copilăriei, dar afectează un număr destul de mare și de adulți. Stresul, evenimentele majore negative și ritmul nebun în care se derulează viața noastră sunt principalele cauze ale coșmarurilor. Dar nu numai!

Trebuie , oare , să ne panicăm , atunci când avem coșmaruri? 

Cam toți simțim la fel, după ce avem un coșmar : ne e frică și ne podidesc  tot soiul de gânduri: Dacă a fost un semn? Ce s-ar întâmpla dacă într-adevăr m-aș afla într-o astfel de situație? De ce am avut un astfel de coșmar tocmai acum?
    În copilărie, coșmarurile sunt declanșate de evenimentele de zi cu zi care apar în viața copilului: un desen animat agresiv, un alt copil care țipă la el sau îl lovește, o ceartă între părinți, despărțirea de o rudă de care este atașat etc. In acest fel, modul în care creierul procesează fricile noastre de peste zi se poate materializa într-un coșmar.

De ce avem coșmaruri?

Coșmarurile apar cel mai adesea în stadiul REM al somnului (mișcarea rapidă a ochilor) adică în perioada în care apar și visele. În această fază a somnului, activitatea neuronilor este asemănătoare cu cea a stării de veghe și de aceea se mai numește și somn paradoxal.

Somnul fiind mai puțin adânc, persoanele care se trezesc brusc vor fi în stare de alertă și nu se vor simți odihnite. Asta fără să mai punem la socoteală starea de disconfort accentuată.

Iată câțiva factori care stau la baza apariției coșmarurilor : 

-o cină târzie  ( ea crește metabolismul și dă astfel semnal creierului să fie mai activ)

-administrarea de medicamente, (unele antidepresive sau pentru controlul tensiunii arteriale)

-renunțarea la alcool sau la țigări (în etapa inițială)

-privarea de somn

– anxietatea și depresia

– stresul post-traumatic

– apneea de somn și sindromul picioarelor neliniștite

Cum să scăpăm de coșmaruri? 

1. Mancați cât mai multe fructe și legume, leguminoase și seminte, scapati de câteva kilograme și faceți sport.

2. Faceți mișcare, in general. Zilnic!  : urcatul scărilor și săritul coardei, de exemplu.

3. Gândiți pozitiv!  

4. zâmbiți cât puteți de des

5. Faceți Yoga !

Ați văzut? Nimic complicat! Astfel de schimbări practicate zi de zi vor face o diferență enormă în calitatea somnului și starea psihicului. Încercați și o să ne dați dreptate! 

Sursa foto : vertclinic.ru