Bombănelile Marinei Editoriale

Breaking news…Ce păcăleală!

 

Categoria “Breaking news” face parte din viața noastră. E un soi de adrenalină care ne motivează statul tâmp în fața televizorului. Acesta din urmă a creat în noi o dependență bolnăvicioasă, devenind drogul șederii noastre în casă. Rar de tot mai  vezi oameni care să stea în casă și să nu pornească televizorul. Chiar și așa, pur si simplu, fără să încremenească în fața lui . “Doar să se audă”. Unii zic că așa nu se mai simt singuri. Alții…cică se informează. În realitate, se bulibășesc și mai tare.

     În cazul majorității dintre noi, seara, telecomanda alege să se oprească la canalele de știri. În funcție de culoarea politică a stăpânului. Cei de dreapta aleg știrile de dreapta, cei de stânga pe cele de stânga. Cei fără culoare aleg la întâmplare, căci echidistanță nu prea găsești la știri. Poate la TVR, deși până și aici…

Dacă familia este “bicoloră”, soții se splitează pe camere diferite, cu televizoare diferite. De regulă, în sufragerie rămâne bărbatul. Dacă în bucătărie există televizorul, acolo e surghiunită jumătatea de viață. 

Din toata nebunia privitului la știri ( agrementată cu înjurături și scurte dialoguri intra-familiale de genul “Ai auzit ce au spus ăștia? De mâine….” )  se desprind momentele așteptate de toți, la unison, cu sufletul la gură : “Breaking news”-urile. Ele nu au fost inventate întâmplător și nici de o minte imbecilă, ci de oameni înțelepți, buni psihologi, buni comercianți. Apetența prostimii pentru senzațional nu va dispărea niciodată. Pe ea și-a clădit popularitatea uriașă “de demultul” Dan Diaconescu, ea le aduce televiziunilor hoardele de gură-cască, avide de a afla lucruri desprinse de cele mai multe ori din banalul cotidian, dar împachetate meseriaș, “să ia ochii”. Și banii. Caci spre zonele de “senzațional” se îndreaptă și calupurile de “Publicitate”, care îi îmbogățesc pe șefii televiziunilor și ai trusturilor media. “Breaking news”- urile înseamnă, dacă e să ne luăm după titlu și să-l traducem mot-a-mot : “știrile care sparg”. Nu creierul nostru ( cum de fapt se întâmplă), ci ele sparg mersul “lin” al unei emisiuni. Nu neapărat de știri. La noi, de știri. In mod firesc, aceste “breaking news”-uri ar trebui să dezvăluie lucruri de importanță crucială pentru viața unui popor.  Teoretic. In practică însă, aceste “breaking news”-uri mioritice au devenit aproape un loc comun. Dar care rezista bine-mersi, sprijinindu-se, spuneam, pe apetența românului pentru senzațional. Ea e speculată la maxim de făcătorii de programe : acestea din urmă se întrerup una-două, in casă îți bubuie semnalul sonor ce însoțește genericul de “Breaking news”, ales special pentru a trezi si morții din morminte, darămite telespectatorii din leneveală. Apoi, cu voce gravă, moderatorul anunța “știrea bombă”, cea pentru care a meritat să fie întreruptă curgerea unei emisiuni. In mod normal, și mă repet,  ar trebui să urmeze o știre de interes major pentru români. Despre ceva, care le va schimba viața. În bine sau în rău. Ceva, pentru care a meritat să alergi din fundul curții până în sufragerie, să-ți lași baltă nevasta în timp ce-o iubeai sau copilul, in timp ce-i rezolvai problema la mate ( deși cei care știu să rezolve problemele de la mate, nu prea sunt “clienții” acestor mascarade televizate). În realitate însă, știrea care va urma binecunoscutului semnal este una invers proporțională cu agresivitatea genericului. Te aștepti să ți se spună că s-a inventat medicamentul împotriva cancerului și afli că o babă a fost violată în Parcul IOR. Sau în loc să se anunțe că pensiile vor fi dublate, ești informat că la cutare intersecție un tramvai a intrat într-un Logan. Sau invers. Te reîntorci în fundul curții, deasupra nevestei sau a temei la mate, sperând că la următorul semnal sonor ( oricum vor fi mai multe, in aceeași emisiune), vei afla și vestea crucială care să-ți schimbe viața. 

Astea sunt “breaking news”-urile la români, ăștia sunt românii. Și deși demult ne-am convins că totul nu e decât un șiretlic pentru a atrage fraierii în capcana făcătorilor de emisiuni, tot ni se ciulesc urechile când auzim binecunoscutul semnal sonor, căci, nu-i așa, la urma urmei  e interesant să vezi chiar și o babă violată sau o mașină bușită, din care SMURD-ul se chinuie să extragă trupul unui amărât care, iată, din consumator de breaking-news-uri, a ajuns, în sfârșit,  erou principal al acestora…

Rubrică oferită de Farmaciile CATENA  : Rilastil – ACNESTIL

Comentează

Click aici pentru a spune ceva frumos

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate