Sănătate

3 sfaturi pentru un somn bun: cum să combați insomnia fără efort

 

Un somn bun este important pentru oricare dintre noi deoarece ne ajută să fim activi pe parcursul zilei pentru a ne putea îndeplini toate activitățile. Totodată, acesta contribuie și la menținerea unui organism sănătos, astfel că este important ca, în cazul în care te confrunți cu insomnii, să iei măsuri pentru a le combate. Descoperă în cele ce urmează 3 metode eficiente și fără efort pentru a combate insomniile.

 

1. Folosește ulei CBD

Utilizarea uleiului CDB are o legătură directă cu sistemul canabinoid, care este un sistem celular, existent în fiecare dintre noi. Acesta are o importanță deosebită în multe funcții fiziologice, precum:

  • sprijinirea unui somn odihnitor, de calitate;
  • reglarea echilibrului în răspunsul imunitar al organismului la diferiți factori nocivi;
  • ameliorarea stresului și a anxietății;
  • menținerea echilibrului energetic;

 

Eficiența sistemului canabinoid depinde de endocanabinoizii din corp, astfel că, atunci când nivelul acestora este mic, eficiența funcțiilor fiziologice amintite mai sus, inclusiv a somnului, poate fi scăzută.  Partea bună este că deficiența de endocanabinoizi are o soluție și anume, administrarea regulată de CBD, fie sub formă de ulei, fie sub formă de capsule.

2.Creează un spațiu propice pentru somn

Iluminatul, zgomotul și temperatura sunt câteva dintre factorii care pot influența calitatea somnului. Pentru a obține un spațiu cât mai potrivit pentru somn, poți amenaja dormitorul cu draperii închise la culoare care nu permit luminii să intre în cameră și poți seta temperatura în cameră la un nivel constant, la care te simți confortabil.

Totodată, dacă ești deranjat de zgomotul provenit de afară sau de diferite aparate electrocasnice, poți purta dopuri de urechi. Acestea pot bloca zgomotele din exterior și îți pot oferi liniștea de care ai nevoie pentru un somn odihnitor.

3. Acordă atenție regimului alimentar

O cină bogată în care predomină alimentele bogate în grăsimi saturate, prăjite în ulei are nevoie de o digestie prelungită care poate afecta somnul. Chiar dacă aparent o astfel de cină îți oferă pe moment o stare de somnolență, funcțiile organismului care se ocupă cu digestia sunt active, lucru care te-ar putea împiedica să adormi. În ceea ce privește cina, încearcă să optezi pentru alimente ușoare, precum legume fierte, carne de pui sau pește care nu necesită un timp îndelungat de digestie.

Totodată, pentru a combate insomnia, poți încerca să reduci consumul de cafeină, în special după-amiaza și seara.

Insomniile îți pot induce o stare de oboseală constantă care îți pot afecta viața de zi cu zi, astfel că, este importantă implementarea unor soluții care să îți asigure un somn odihnitor.