Off, temele. Acum că am trecut peste entuziasmul începutului de an școlar, urmează partea cea mai neplăcută: temele. Cei mai mulți copii le urăsc și au toate motivele. Știați că cele mai multe teme le au copiii din țările cu veniturile cele mai scăzute? În Hong Kong și Japonia care se află în topul țărilor cu un nivel de trai ridicat, copiii primesc mai puține teme decât media internațională. De exemplu, în țări precum Algeria, Kuwait și Maroc, 1 din 5 elevi au declarat că au multe teme pentru acasă, în timp ce în Japonia, doar 3% din elevi au afirmat că au petrecut mai mult de 4 ore pe zi pentru teme.
1 din 10 copii susține că petrece mai multe ore, în fiecare seară, pentru rezolvarea temelor. La nivel mondial, 1 din 5 copiii petrece 30 de minute sau chiar mai mult pentru ecercițiile de matematică, de 3-4 ori pe săptămână. Aceste statistici, cu un volum mare de teme pentru acasă, ar trebui să îngrijoreze, deopotrivă părinții, profesorii și reprezentanții oficiali.
Numeroase studii au demonstrat că temele pentru acasă, în număr mare, produc tulburări de somn și creează o legătură negativă care gnerează și mai mult stres. Nu există nici o dovadă care să ateste faptul că un volum mare de teme pentru acasă crește performanțele școlare. Multe țări din Europa au mai multă libertate în sistemul școlar decât în Statele Unite, ceea ce conduce la performanțe mai bune.
Nu este greu de observat că ne suprasolicităm copiii. Este rezultatul modelului impus de societate. Suntem întotdeauna presați să facem mai mult, să muncim mai mult și să fim permanent în competiție unii cu ceilalți.
Copiii sunt în permanentă mișcare, plini de energie și au nevoie să petreacă mult timp afară. În Statele Unite ale Americii copiii sunt diagnosticați cu ADHD dacă nu se pot concentra la școală. În Franța sunt mai puțin de 5% copii cu ADHD, în timp ce în SUA sunt peste 9%. Nu este nici o noutate că pentru copii este mult mai ușor să asimileze informații în contact direct cu lumea reală și interacționând cu alți copii. Este foarte important pentru copii să stea și să citească, să gândească inteligent și să se concentreze asupra rezolvării problemelor. Dar dacă toate aceste activități devin un stres, copiii vor învăța să privească lumea ca fiind exagerat de solicitantă și stresantă.
Copiii sunt inteligenți în mod natural, manifestă compasiune și sunt eficienți dacă se află într-un mediu stimulant. De altfel, sunt școli care învață copiii să citească legați la ochi și care folosesc și stimulează abilitățile fizice. Astfel ne dăm seama de adevăratul potențial uman. Aceste școli sunt mult mai aproape de realitate decât sistemele clasice de învățământ.
Surse: www.iflscience.com, thespiritscience.net
Comentează