Sănătate

Sforăi, asta e! Cum poți evita să-ți terorizezi, în somn, partenerul

 

 

De ce apare sforăitul? Dacă îl “practici”, probabil te-ai documentat! Sforăitul este un zgomot care provine de la vibrarea structurilor nazo-orale – adicătelea  cele din gură, nas sau gât.  Ar putea fi deranjant noaptea pentru partenerul tău ( știm că așa este!) , dar  și o amenințare serioasă pentru sănătatea ta. Iar dacă ești femeie, cu atât mai neplăcut este ca , in somn, să scoți sunete deranjante, care n-au nicio legătură cu delicatețea ta de peste zi! 

În general, fluxul de aer neregulat este cauzat de un blocaj, acesta fiind, la rândul său, cauzat de una dintre următoarele situații:

  • Pierderea tonusului muscular la nivelul gâtului, care permite colabarea țesuturilor în timpul somnului.
  • Poziționarea incorectă a maxilarului, adesea cauzată de tensiunea din mușchi.
  • Depunerea de grăsime la nivelul gâtului.
  • Blocarea căilor aeriene nazale (ca de exemplu, răceala/ gripa sau alergii).
  • Apneea obstructivă în somn.
  • Atingerea reciprocă a țesuturilor căilor respiratorii superioare, provocând vibrații.
  • Relaxantele, cum ar fi alcoolul sau medicamentele sedative care relaxează musculatura gâtului.
  • Dormitul pe spate, care poate duce la căderea limbii în partea posterioară a gurii.

Exista cateva solutii naturale care implica schimbarea stilului de viata si care te-ar putea ajuta:

1. Schimbarea pozitiei de somn Dormitul pe spate determina baza limbii sa se sprijine de peretele din spate al gatului, cauzand un sunet deranjant in timpul somnului. Dormitul pe o parte poate ajuta la prevenirea acestui lucru. O alta solutie la indemana este perna pentru corp (perna lunga care sustine intreg corpul).

2.Pierderea in greutate Pierderea in greutate ajuta unii oamenii. Cu toate acestea si oamenii slabi sforaie. Daca te-ai ingrasat si ai inceput sa sforai dupa, slabitul te va ajuta. “Daca te ingrasi in jurul gatului, diametrul interior al acestuia se strange, declansand sforaitul”, a explicat Daniel P. Slaughter, expert la Capital Otolaryngology in Austin, Texas.

3. Evitarea alcoolului Alcoolul si sedativele reduc starea de odihna a muschilor din spatele gatului, ceea ce poate duce la sforait. “Consumul de alcool cu 4-5 ore inainte de somn inrautateste sforaitul[…] Oamenii care in mod normal nu sforaie o vor face dupa ce consuma alcool”, a explicat Sudhansu Chokroverty, director de programe pentru neurofiziologie clinica la JFK Medical Center, Edison.

4. Practicarea unei igiene bune a somnului Obiceiurile precare de somn pot avea un efect similar cu cel al consumului de alcool. Dupa nopti intregi in care ai dormit putin, muschii devin mai flexibili decat de obicei, cauzand sforaitul.

5. Deschiderea pasajelor nazale Daca sforaitul incepe in nas, mentinerea pasajelor nazale deschise ar putea ajuta. Acest lucru permite aerului sa se miste mai lent. Un dus fierbinte inainte de somn ajuta la mentinerea pasajelor nazale deschise, potrivit lui Slaughter. 6. Schimbarea pernelor Alergenii din dormitor si din perna pot contribui la sentimentul neplacut al sforaitului. Acarienii se acumuleaza in perne si pot provoca reactii alergice, care pot duce la sforait.

Schimbă pernele o data la sase luni pentru a tine acarienii departe si nu lăsa animalele de companie in dormitor.

7. Hidratarea Bea multe lichide. “Secretiile din nas devin lipicioase atunci cand sunteti deshidratat, ceea ce creaza si mai mult sforait.” Potrivit Institutului de Medicina din Statele Unite, femeile sanatoase ar trebui sa bea aproximativ 11 cesti de apa pe zi, iar barbatii 16 cesti.

Dormi , așadar,  suficient, dormi pe o parte, evită alcoolul inainte de culcare si fă un dus fierbinte in cazul in care ai pasajele nazale infundate. “Aceste practici simple pot face o mare diferenta in reducerea sforaitului“, a explicat Slaughter.

Sursa : WebMd, Sursa foto : bbc.com