Sănătate

Ce facem, dacă totuși panica nu ne părăsește? 

 

În toată această perioadă, psihologii s-au întrecut în a ne da sfaturi cum să “înfruntăm” această pandemie, fără să ne pierdem cumpătul. La teorie, se știe, toți suntem ași. Practica însă ne omoară. Pentru că nu ai cum să fii relaxat, atunci când specialiștii prognozeaza doi ani de coronavirus, cand în octombrie este așteptat un al doilea val, și mai agresiv, când economiștii planetei amenință cu o criză fără precedent, ale cărei tentacule au început deja să ne atingă. Și uite-așa, panica își face loc în viața noastră, torturându-ne, mutilându-ne liniștea la care ne îndeamnă cei cu patalama în ale psihologiei. 

Dacă nu reușim totuși s-o depășim, atunci singura metodă care ne rămâne este să încercăm să ne poziționăm în starea de “ aici și acum”. Căci ce este, de fapt, panica? Este teama de viitor sau chiar și groaza față de trecut. Așa că, singurul ei leac este sintagma “aici si acum”. Concret, iată ce aveți de făcut : 

  • focusați-vă pe respiratie. Trebuie să încercați să respirați mai rar și mai profund. Faceți un timp acest exercițiu. 
  • Meditația. Concentrați-va asupra respirației și asupra simțurilor voastre. Astfel vă veți ajuta organismul să se relaxeze și creierul să se deconecteze.
  • Comunicarea cu cei dragi. A te afla, o perioadă îndelungată, în același spațiu închis, alături de familia ta, poate deveni un lucru dificil. Ideal este să reușiți să vă înțelegeți. Așa că haideți să încercam sa învățăm cum să petrecem timpul sub același acoperiș. Important este să  aveți si activități individuale, dar și de familie. 
  • Ne facem planuri. Facem o listă, la propriu, cu obiectivele imediate. Atunci când ne cufundăm în astfel de analize, reușim să ne deconectăm de la gândurile sumbre, conectându-ne la cele productive. Ne vin noi idei, care se și pot realiza, în viitor.
  • Putem să și lenevim, dacă ne face plăcere. Nu e cazul să dam pe dinafară de hărnicie. Uneori, a zăbovi în pat poate fi chiar util. Dar nici să nu exagerăm!
  • Lista de site-uri. Întocmiți o listă de site-uri care să vă furnizeze informațiile necesare : unde puteți să vedeți seriale, unde puteți să citiți cărți, unde puteți să faceți gimnastica online, unde puteți găsi rețete interesante pt gătit, unde găsiți cele mai bune informații de actualitate. 
  • Însa, de departe, sfatul cel mai important pe care vi-l putem da, este SĂ ÎNCETINIȚI RITMUL! Puneți frână, trageți aer în piept, iar apoi alegeți acele activități care corespund stării de “aici și acum”. 
  • Și mai e ceva : fiti foarte empatici : susținându-i pe cei din jurul vostru,  vă susțineți practic pe voi înșivă. Si nu uitați un lucru esențial : ceea ce ni se întâmplă acum, nu este veșnic. În curând lucrurile vor reveni la normal și ne vom reîntoarce la viețile noastre anterioare, poate chiar la unele mai bune! 

Sursa: 1obl.ru 

sursa foto: omskzdes.ru