Sănătate

Șapte exerciții simple pentru ochii dumneavoastră

Expresia ” ca lumina ochilor” ne este tuturor binecunoscută. Nu are niciun rost să vă consumăm timpul vostru liber, cu teorii despre cât de importantă este vederea și ce tragică este pierderea ei. Pentru asta nu trebuie decât să închideți bine ochii și să stați așa preț de câteva minute : vi se vor părea o veșnicie!
Pentru a vă păstra cât mai mult timp vederea intactă, trebuie să aveți grijă în permanență de ea. Medicii recomandă să vă opriți, din când în când, câte 5 minute din activitatea pe care o desfășurați și să faceți câteva exerciții de gimnastică pentru ochii dvs. Iată șapte exerciții simple, recomandabile celor mari, dar și celor mici deopotrivă.
…Ce spuneți?!? La ce ajută o astfel de gimnastică?
Păi, să-i luăm, de exemplu, pe cei mici. Dacă copilul dvs are deja probleme de vedere, gimnastica pentru ochi nu numai că va bloca evoluția lor, ci în unele cazuri le poate chiar corecta. Se știe că prevenția este mult mai plăcută decât tratamentul. Iar dacă copilul dvs are o vedere bună 100%, atunci trebuie să-l obișnuiți să facă gimnastică pentru ochi, pentru a și-o păstra la fel de bună.

Exercițiul 1

Clipiți repede-repede, închideți ochii și stați cu ei închiși, cât numărați, în gând, până la 5. Repetați de 4-5 ori.

Exercițiul 2

Închideți ochii strâns de tot, numărați până la 3, deschideți-i și priviți undeva, în depărtare, până numărați la 5. Repetați de 4-5 ori.

Exercițiul 3

Întindeți mâna dreaptă în fața dvs. Mișcați arătătorul stânga-dreapta , apoi sus-jos, și, fără să mișcați capul, urmăriți-l cu privirea. Repetați de 4-5 ori.

Exercițiul 4

Priviți-vă arătătorul de la mâna întinsă până numărați la 4, apoi mutați-vă privirea undeva în depărtare, până numărați la 6. Repetați de 4-5 ori.

Exercițiul 5

Stați așezată, cu mâinile întinse în față. Priviți-vă vârfurile degetelor. Ridicați mâinile în sus, și, fără să mișcați capul, urmăriți-le cu privirea. Lăsați mâinile jos și expirați. Repetați de 4-5 ori.

Exercițiul 6

Așezați-vă, cu mâinile în șold. Întoarceți capul la dreapta și uitați-vă la cotul drept, apoi la stânga, privind către cotul stâng. Întorceți-vă în poziția inițială. Repetați de 5-6 ori.

Exercițiul 7

Vă așezați. Ridicați privirea, faceți cu ea mișcări circulare, în sensul acelor de ceasornic, apoi invers. Repetați de 5-6 ori.

Ei, nu e așa că nu e greu? Nu trebuie decât să nu uitați să faceți zilnic aceste exerciții. Și veți avea o vedere de vultur!

Etichete

Femei de 10 pe Facebook