Zilele trecute, intr-un interviu acordat unui coleg de la un post local de radio, una din întrebări se referea la mașina mea preferată. Și…m-am blocat! Deși sunt șoferiță de aproape 3 decenii, nu prea m-a interesat niciodată ce mașini sunt în trend. Am condus…ce-am avut și cat am putut de prudent! Dar…mi-am amintit că am vizitat, cu ceva ani în urmă, un spectaculos showroom al unui puternic brand de autoturisme de pe glob și..am dat fuga la valiza fermecată, LAMONZA, pentru a extrage din ea amintirea cu pricina, în ideea de a o șterge de praf și a o repune în circulație.
Așadar…astăzi : o “auto”- amintire ! 😁
….Țin minte că, acum 3 ani, în ziua în care am postat, pe pagina mea de Facebook, fotografii cu vizita noastră la Hyunday Motor Studio din Seoul, numărul de like-uri a fost neașteptat de mare. “Măi, să fie!” – mi-am zis. Înseamnă că prietenii mei virtuali chiar sunt pasionați de mașini!
…E momentul, cred, să fac din nou public paralelismul meu perfect cu tehnica: atunci când mă așez la volan, știu doar că trebuie să învârt cheia în contact, să apăs pe pedala necesară, să semnalizez când trebuie și ce trebuie, iar apoi.. să respect regulile de circulație și, eventual, să și ajung acolo unde trebuie!
Cu toate acestea, nu pot să nu mărturisesc că vizita noastră la Goyang, în imperiul unuia dintre cele mai cunoscute branduri de automobile din lume nu m-a lăsat chiar rece. Cu atât mai mult, cu cât am avut doi bărbați alături de mine, care m-au ajutat să și pricep ceea ce văd și să rostesc, în repetate rânduri, “Wow!”, fiind in cunoștință de cauză.
Ne aflăm, așadar, într-o expoziție de profil, prin care organizatorii îsi propun… dar mai bine să vă spună chiar ei care este scopul lui Hyunday Motor Studio. Kin Dong Joon este “guru”, adică ghid al expoziției și se bucură să ne fie de folos: “Nu vrem doar să va arătăm mașinile noastre, ci și felul în care ele sunt produse, cu ajutorul tehnologiilor de ultimă oră. În plus, avem și locuri în care vă puteți relaxa și puteți degusta bucate tradiționale.”
…Suntem „îmbrăcați” cu niște brățări inscripționate cu denumirea obiectivului pe care-l vom vizita : HYUNDAY MOTOR STUDIO. Din acest moment, suntem oaspeți oficiali ai celei mai importante expoziții a brandului de mașini, celebru în întreaga lume..
…Iată-ne așadar într-un hangar imens, modern și elegant, cu ecrane uriașe spanzurate din loc în loc și cu o mare de mașini
expuse la sol, de toate felurile, numitorul comun fiind cunoscutul logo, reprezentat de litera H, stilizată. Vizitatorii mișună printre ele, făcăndu-și poze sau …planuri de achizitionare.
Multinaționala coreeană Hyunday, cu sediul în Seoul, a luat naștere acum 50 de ani și, împreună cu filiala sa Kia Motors, formează Hyunday Motor Group, al cincilea cel mai mare producător de mașini din lume.
Spre fericirea noastră, portierele sunt deschise și ne putem fotografia înăuntru, chiar și cu riscul de a ne face… sânge rău! Ne și facem, dar mai ales ne facem poze și filmăm cu poftă, până când ghizii ne invită să vizităm etajul superior. Nu înainte însă de a proba cabina unui tir uriaș, Doamne, cât de confortabilă și dotată aproape ca o cameră de hotel, cu un număr rezonabil de stele..
Parterul – showroomul – este destinat publicului larg, pentru vizitarea etajului se percepe însă o taxă. Nu și pentru noi, echipa Televiziunii Române! La acest nivel, ne putem familiariza cu felul în care sunt construite cele mai moderne tipuri de mașini Hyunday.
Începem prin a ofta prelung, privind cum, în vitrine uriașe ca de muzeu, roboți sofisticați asamblează caroserii și le vopsesc în diferite culori. Brațele lor metalice, ghidate de creiere electronice, execută mișcările cu atâta precizie, încât nu poți să nu-ți imaginezi, pentru o clipă, viitorul Planetei, în care, probabil, noi, oamenii, vom fi înlocuiți în totalitate de roboți. Cel puțin, la serviciu. Glumesc, spunând că un astfel de robot mi-ar fi deosebit de folos si la treburile gospodărești. Politicoși, ghizii se amuză și ne invită în alt spațiu al expoziției.
Ne aflăm așadar în zona de airbag. Cât de important (ba chiar vital!) poate deveni, la un moment dat, acest “amănunt” al mașinilor pe care le conducem, știe fiecare. Un perete întreg de air-bag-uri desenează grafic intrarea în această zonă. Actionând, la întâmplare, unul din ele, vedem cum se umflă și se dezumflă instantaneu, exact ca în cazul unui accident rutier. De fapt, cei de la Hyunday ne și arată ultimele tipuri de airbag și , mai mult, pentru a ne convinge de siguranța mașinilor ce le înglobează, suntem așezați, ca la spectacol, și ni se exemplifică, semi-real, semi-virtual, cum, în urma unei catastrofe auto, cei din mașină rămân vii și nevătămați, datorită acestor “pungi cu aer”. Spun, semi-real, semi-virtual, pentru că, sub privirile noastre, un autoturism real, în viteză, este proiectat într-un decor virtual, are loc apoi
accidentul, mașina noastră se ciocnește frontal cu o alta , virtuală (imaginile și coloana sonoră sunt mai mult decât grăitoare!), după care – habar n-am prin ce procedeu! – același automobil, aflat, la început, în prefectă stare, ne apare acum serios avariat, însă cu pasagerii teferi, grație airbagurilor mașinii.
În sala următoare ne este demonstrată aerodinamicitatea automobilelor Hyunday. Un ventilator uriaș care suflă precum un taifun, sugerează mersul la viteză mare al frumoasei limuzine expuse în această încăpere. Nici un uragan din lume nu pare să clintească traiectoria sigură a mașinii.
Iată și un experiment interesant pentru melomani: cercetătorii de la Hyunday au reușit să găsească analogii perfecte intre diversele sunete, produse de mașinile aflate in mers, și sunetele din natură. Știați că, din sunetele motorului, ale ușilor care se închid, ale țevii de eșapament etc, se poate chiar compune chiar și o melodie?!?
Mărturisesc că, odată intrată în sala următoare, m-am simțit ca un elev nepregătit, scos la tablă: aici este vorba despre motoare. Ce componente au, cum funcționează cutiile de viteze etc. Șoferii împătimiți au aici posibilitatea să se suie într-un simulator, așadar la volanul unei mașini virtuale, ce rulează pe o autostradă, și să experimenteze funcționarea schimbătorului de viteze.. Este pentru prima oară când nu mă deranjează faptul că Victor, aflat la volan, apasă pe accelerație, atingând, iată… 260 de km pe oră!
“Cireașa de pe tortul” acestei vizite în universul Hyunday o reprezintă, fără îndoială, pentru mari și mici, cursa virtuală la care suntem invitați să participăm, într-un mini-cinematograf 4D. După vizionarea acestui film, am devenit mai sigură ca oricând că, dacă într-o existență viitoare, mi se va propune să devin pilot de curse, voi refuza cu vehemență: nu e pentru mine!
În finalul vizitei, o rugăm pe Yoo Enn Hye, story-teller la Hyunday Motor Studio (un soi de PR, în traducere liberă!) să ne numească locul cel mai “gustat” de catre turiști, din această inedită expoziție. Nu ne miră răspunsul său: toți turiștii sunt impresionați de “dansul” spectaculos al celor peste o mie de cilindri verticali, răspândiți pe un platou uriaș, care ies din pământ și dispar tot acolo, în ritmul muzicii, reprezentând, în esență, într-o inspirată metaforă, conceptul de design al mașinilor Hyunday.
Mărturisesc că nu aș fi crezut că pot zăbovi atât de mult într-un showroom auto. Înainte de a ne lua rămas bun de la gazde, fug să-mi mai fac o poză la volanul unei frumuseți de mașină, cea pe care, de altfel, am și pus-o, în aceeași zi, pe Facebook, obținând un număr record de vizualizări!
Foto: Victor Socaciu
Rubrică oferită de LAMONZA : https://www.lamonza.ro/
Comentează