Nutriție

Mă simt balonată! Ce alimente să evit? 

 

Suntem toate niște pofiticoase și prea puțin ne informăm despre efectele alimentelor pe care le consumăm. Ne trezim, așadar, de multe ori, cu diverse urmări ale unei alimentații care, clar, nu ni se potrivește. 

Balonarea este una din ele, creând un disconfort abdominal maxim. Ne trezim brusc că nu mai reușim să ne închidem pantalonii și că fusta , până mai ieri lărguță, ni se mulează pe abdomenul bombat, ca și cum am fi gravide!   Alimentația este, de cele mai multe ori, principala sursă pentru producerea disconfortului abdominal generat de balonare.

Iată ce alimente ar trebui să evităm sau, și mai bine, ce alimente ar trebui să consumăm zilnic, pentru a evita balonarea. 

Alimente care ne balonează

  • Lactatele 
  • Băuturile acidulate sau acide 
  • Sarea 
  • Grăsimile saturate/nesănătoase (prezente în special în produsele de origine animală, cartofii prajiți, anumite deserturi prăjite în ulei, etc)
  • Grâul 
  • Anumite legume ( precum ceapa sau anghinarea, sparanghelul, broccoli, varza, mazărea);
  • Fructele (Prunele, merele, piersicile și perele )

Iată și alimentele care nu balonează: 

….ne referim, în principiu, la  fructe, legume, condimente și produse alimentare cu efecte benefice asupra organismului:

  • Sparanghelul ­ – compușii săi nutritivi care favorizează sănătatea sistemului digestiv
  • Ghimbirul ­ – proaspăt, adăugat în mâncărurile tale preferate, în limonadă sau ceai fierbinte, ghimbirul reduce inflamațiile intestinale și să elimină senzația de balonare;
  • Lămâia ­- Un pahar cu apă călduță, lămâie și o linguriță de miere îți vor fi suficiente pentru a crea un remediu natural împotriva balonării;
  • Castravetele – ­ elimină retenția de apă din organism, ajutând, totodată și la reducerea disconfortului din cauza balonării;
  • Oțetul de mere – ­ consumați un pahar de apă cu o lingurită de oțet de mere pentru a reduce senzația neplăcută creată de balonare;
  • Ceaiul verde –  este un eficient atiinflamator și calmant în cazul tulburărilor digestive, dar și remediu împotriva balonării;
  • Chimenul ­- mestecarea semințelor de chimen ajută la digerarea completă a alimentelor, reducând, totodată, balonarea;
  • Cafeaua cu lapte ­- cafeaua poate fi un important adjuvant în tratarea balonării, în special datorită efectului său laxativ;
  • Iaurtul ­- prin aportul său de bacterii benefice, iaurtul nu e doar un aliment care nu balonează, ci, mai ales, un remediu eficient în combaterea ei.

Sursa foto : altamedica.com.ua 

Etichete