banner marshal garden
Ea și El

După ce vei citi aceste rânduri, vei străluci de fericire!

 

Din nefericire, incă din copilărie ni s-a inoculat tendința de a fi mereu nemulțumiți. “Nu avem bani să mergem la mare”, “Jucăria asta nu ne-o putem permite”, “Bucura-te cu ce ai!”, “Ce bine ar fi dacă am câștiga la loto” etc

Și uite așa, am fost învățați să tot amânăm clipele fericite, să avem răbdare, să ne mulțumim cu ceea ce avem. Chiar si, odată deveniți adulți, se întâmplă rar să trăim în prezent, să trăim clipa, să ne bucurăm de ea. Și uite-așa, ajungem să tot alergăm, în neștire,  după “fericire”. 

Un om fericit cu adevărat știe să aprecieze, în orice situație,  “jumătatea plină a paharului” și se focusează mereu pe lucrurile bune. O abordare pozitivă este, până la urmă, o decizie personală. 

Se știe că, pentru a ne plânge, trebuie să avem CUI a ne plânge. Ne trebuie deci “spectatori”. Spre exemplu: suntem capabile să ne vedem toată ziua de treabă, să găsim mereu câte ceva de făcut prin casă, să ascultăm muzică la radio și chiar s-o fredonăm. Însă se deschide ușa, apare la orizont partenerul de viața și brusc “realizăm” că suntem moarte de oboseală. Și culmea, ajungem să credem chiar și noi în asta! Și,prin autosugestie, chiar începem să ne simțim obosite!

   Dacă am fi fost în continuare singure acasă, probabil că am fi cinat în liniște, am fi văzut un film la televizor și ne-am fi culcat. Însă, iată, a venit soțul și atunci decidem să-i arătăm, în toate felurile, cât de surmenate suntem. 

..Un astfel de spectacol ieftin este , din păcate arma nr.1 a femeilor care au o părere proastă despre sine. Această părere proastă se dezvoltă chiar și în situațiile în care nimeni, de fapt, nu le critică si nu le reproșează nimic. Ca atare, respectivele femei se victimizează, iar apoi încep ofensiva asupra barbatului, pe care încep să-l invinuiască de te miri ce. Iar după aceea se culcă și, chinuită de insomnii, se tot gândește cât de nefericită este și cât de nedreaptă este viața. 

Iată exercițiul pe care vi-l propunem. El se numește “Cum să gândești pozitiv”. 

Se recomandă a se face înainte de somn. 

  1. Amintește-ți 2-3 întâmplări fericite din ziua respectivă ( inclusiv o mâncare care ți-a  reușit sau faptul că ești sănătoasă) și mulțumește-i lui Dumnezeu pentru ele
  2. Gândește-te la trei calități ale partenerului tău de viață ( sau ale persoanei cu care locuiești – pot fi și părintii! ) și mulțumește pentru ele
  3. Gândește-te la trei lucruri care-ți reușesc ușor și bine ( gătitul, cântatul, relația cu copiii etc)  și fă-ți ție însăți un compliment, legat de această abilitate. Spre exemplu, dacă ești învățătoare, spune-ți așa :”Ce bine mă descurc! Cât de mult mă iubesc copiii și ce relație bună am cu părinții lor! Dacă aș avea copil mic, sigur l-aș da la o învățătoare ca mine!”  
  4. Iar acum zâmbește și încearcă să adormi! Și vei vedea cât de frumos ți se va părea totul, în dimineața următoare! 

Încearcă să repeți aceste exerciții trei săptămâni la rând și universul tău se va colora în nuanțele fericitii! 

Sursa : 5sfer.com 

Femei de 10 pe Facebook