Diverse

De ce trebuie să mâncam cât mai des?

 

Nutriționiștii au ajuns la o concluzie unanimă : trebuie să mâncăm de minimum 5 ori pe zi. Ideal ar fi de 6 ori.
Specialiștii in body-building din întreaga lume au depășit însă chiar și acest prag , ajungând să mănânce la fiecare două ore.
Haideți să vedem de ce este atât de important să mâncăm puțin și des.

În primul rând, dintr-o repriză de mâncare, organismul nostru este capabil să asimileze o cantitate limitată de substanțe nutritive. Viteza de asimilare rămâne aproximativ aceeași pe întreaga durată a zilei. Mai mult, specialiștii au calculat chiar că organismul nostru nu reușește să asimileze mai mult de 30 g de proteine pe zi. Medicii susțin că această cantitate este dependentă de particularitățile fiecărui individ, mai precis de viteza metabolismului său și de masa corporală. În același timp, viteza de asimilare a hranei depinde chiar de hrana însăși. Spre exemplu, proteina din ou se asimilează în două-trei ore, iar carnea se digeră în 6-7 ore. Acest fapt a stat la baza alimentației disociate, despre care tot auzim vorbindu-se.
Și încă ceva: porțiile mici ne permit să ne păstrăm nivelul caloriilor între niște limite rezonabile. Unde am ajunge, dacă de 6 ori pe zi am consuma câte 1000-1500 ?!?

În al doilea rând, organismul nostru simte nevoia unui flux continuu de aminoacizi. Altfel, el va începe să “consume” din el însuși, atentând la masa noastră musculară. Explicația este simplă : aminoacizii ne sunt necesari pentru diverse scopuri, cum ar fi, de exemplu, activitatea cerebrală. În comparație cu aceasta, păstrarea masei musculare nu este chiar prioritatea nr.1. Numai un consum bogat și constant de proteine este capabil să satisfacă toate cerințele organismului nostru. Din acest motiv, sportivii profesioniști consumă proteine în exces, pe timpul nopții, pentru ca apoi, pe timp de ” foamete”, organismul să aibă de unde să-și ia aminoacizii necesari.

În al treilea rând, consumul de alimente grăbește cu 8-12% viteza metabolismului și prin urmare, viteza de ardere a grăsimilor, crește și ea, cu de la 1-2%, la 7 %.
În viața de zi cu zi, acest lucru ne permite să scădem în greutate și să ne configurăm o musculatură perfectă. Pare paradoxal, dar așa se întâmplă în realitate.

Sursa : ironzen.org

Surse foto: webdiana.ru, hochu.ua