Bombănelile Marinei Editoriale

Cum s-a făcut de m-a dezamăgit numele MARINA – sau, mai bine zis, Cum se fac afacerile, în România –

 

De fiecare dată când am câte o treabă ÎN sau PE LÂNGĂ Gara de Nord, drumul meu cu mașina trece invariabil pe lângă o vitrină “la stradă” ( Bd. Duca), pe frontispiciul căreia tronează… numele meu : MARINA! Dacă în mașina mea se mai află și alți pasageri, niciunul nu reatează ocazia de a mă “flata” : “Oooo! Ți-ai deschis firmă de turism și nu spui nimic! “ Zâmbesc și trec mai departe. 

Asta cu “trecutul mai departe” ar fi trebuit chiar s-o fac, și în realitate ( și o voi face, de acum înainte!), însă m-a pus necuratul de a “adânci”, la un moment dat, “coincidența”…

…Pregăteam ultima ediție “Femei de 10, Barbați de 10”  a sezonului ( sau, poate, cine știe,în lumina ultimelor “întâmplări”, poate ULTIMA din toate punctele de vedere! ).  Fiind ultima, ce mi-am zis eu? Ia să facem noi ceva mai… “altfel”. Drept care, împreună cu ICR, am pus la cale o ediție specială, cu români de 10 din Istanbul. Da, nu vă mirați, există și așa ceva! 

….Buuuun! Odată obținute aprobările aferente, nu-mi mai rămăsese decât…cel mai greu lucru : să fac rost de banii necesari acestei cutezanțe aproape sinucigașe, obișnuita de altfel într-o televiziune care te pune să aduci “din afară” cam tot ce-ți trebuie ca să-ți faci meseria. 

După refuzul de colaborare al două din agentiile de zbor cele mai potrivite ( TAROM nu sponsorizează, iar TURKISH AIRLINES ar fi făcut-o, dar in schimbul unor servicii mărunte, pe care știam că TVR se va încăpățâna să le accepte ), am ales, cu strângere de inimă e drept, varianta “autocar”. Specialiștii în “turism la Istanbul” mi-au recomandat doi “grei”, care operează curse pe destinația respectivă  : MURAT și, respectiv MARINA TRAVEL. Ia să vă testez intuiția : pentru care credeți că am optat? BINGO ! Pentru MARINA Travel! 

Am format numărul dibuit pe internet și o voce mai mult decât amabilă s-a bucurat mai întâi că mă are la capătul celălalt al firului, după care mi-a dat , fără rezerve, numărul patroanei, al doamnei Maria Kâdâc ( așa s-o fi scriind?)  . Am sunat-o instantaneu. Ne aflam cu mai mult de două luni până la data plecării.  

…Doamna a fost numai lapte și miere. S-a bucurat să colaborăm , considerând că nu-i chiar un capăt de lume să înghesui, intr-un autocar de 40 de persoane, încă 8-9 inși inconștienți, care, din dragoste de profesie, acceptă ca,  timp de 10 ore, să li se dea peste cap configurația întregului sistem osos. M-a asigurat că totul e în ordine, că este de acord chiar ca , in Istanbul, autocarul să facă un mic ocol, pt a lăsa echipa TVR , cu muntele aferent de echipamente tehnice, mai aproape de Consulatul României. Am asigurat-o că, in compensație , vom promova, din tot sufletul, imaginea MARINA Travel , conchizând în glumă că eu, turist împătimit, purtând același nume cu al firmei, aș putea deveni un autentic vehicol de promovare. A rămas că zilele următoare vom semna contractul. 

….doar că, zilele următoare, ce spun eu? săptămânile următoare,  doamna patroană nu a mai fost de găsit. A intrat în pământ, cu toate intențiile sale bune, cu tot. Nici cei de la Agenția de la Gară nu au știut ce să-mi spună. Vocea amabilă de la început se transformase într-o voce jenată, care încerca să mă convingă că “probabil, doamna e foarte ocupată”. Perioada de bun simț a unei astfel de așteptări trecuse de mult, fără ca doamna patroană să fie de găsit. 

Noroc cu prietenii de la Paralela 45, care au preluat asupra lor achiziționarea, contra cost de data asta, a biletelor de drum pentru TVR. Și, culmea, cum aveam să aflu mai târziu, tot de la …MARINA Travel!!!

Am înghițit în sec ( deși-mi jurasem să nu mai am de a face cu această Agenție) și… am continuat pregătirile pentru drum. 

Dar “NUCLEARA” –  cum titrează colegii de la știrile tabloide – abia acum apare : cu trei zile înainte de plecare, cei de la Paralela 45 mă anuntă că, brusc, MARINA Travel s-a răsucit și că, din cauza unui “over booking” ( bilete vândute peste capacitatea autocarului) nu mai pot onora comanda celor 7 bilete pt TVR!!! Cu chiu cu vai, profesionistii de la Paralela 45 s-au dat peste cap si au reușit să găseasca, pe ultima sută de metri și într-un sezon turistic deja declanșat, 7 locuri la Agenția concurentă, MURAT…

Despre modul batjocoritor în care se fac afaceri în România am tot citit, văzut și auzit. A fost pentru prima oară însă când am simtit pe propria  piele efectele  sale. Acum, nici nu știu ce concluzii să trag : că am nimerit la cea mai neprofesionistă firmă de transport de pe piața românească? Sau că patroana ei e “praf”, cum se spune în popor și cine stie ce anume o mai ține “în viață”? Sau , poate, să deduc că TVR-ul și-a pierdut într-atât poziția pe piață, încât a-ți bate joc de o echipă a sa e la îndemâna  oricărui afacerist amator? 

Oricum, grație generozitătii prietenilor mei ( Alin Burcea și Constantin Chiurciu) deplasarea la Istanbul a avut, pâna la urmă,  loc în condiții excelente, drept care, peste două săptămâni, veți vedea rezultatul, la televizor. 

Cât privește MARINA Travel, după ce mai iau câte un Emetiral, mă tot gândesc să-mi schimb numele, ca să nu mai promovez , involuntar, firma unor impostori. 

NOTA: Dacă nu aș fi avut tot respectul pentru tradiționalul brand alimentar turcesc, aș fi folosit, în mod repetat, în editorialul de mai sus, cuvântul “rahat”. 

 

Rubrică oferită de

Uscatoare rufe