Am întâlnit-o pe Cristina Șoloc pe holurile Televiziunii Române, se pregătea pentru un nou sezon al emisiunii ”La fix” pe care o prezintă la TVR 2 de anul trecut. Era îmbrăcată în costum de motociclist și avea un rucsac aparte, un proiect despre care a promis că va vorbi mai târziu. Cristina este o femeie norocoasă pentru că traseul ei profesional i-a permis să-și cultive două dintre marile ei pasiuni: muzica și motoarele. Ani buni, numele ei a fost legat de programul MotoMagia (singura emisiune de acest gen de pe piața media) pe care a prezentat-o alături de colegul ei, Cătălin Heson. Apoi, pasiunea Cristinei pentru muzică în general și pentru chitară în special, a fost cea care a implicat-o în proiectul ”Omul cu chitara” – emisiune în care a fost colega cunoscutului artist Ducu Bertzi. Acum, în ”La Fix”, tematicile pe care le abordează și invitații din studio sunt în legătură directă cu – ce surpriză – alte subiecte de interes pentru Cristina: tehnologie, noutăți, sănătate!
Ce noutăți poți să ne spui despre proiectul tv în care ești acum implicată?
Săptamana viitoare începem la TVR 2 al doilea sezon al conceptului (proiectului) „La Fix” care zilnic, la ora 11, vine cu informații utile din diverse domenii. Este vorba de 5 zile în care 5 moderatori abordează 5 tematici de actualitate și larg interes. Pe mine mă puteți vedea în fiecare miercuri, dezbătând cu invitații mei la „Vreau să știu!”, cele mai diverse mituri și adevăruri legate de știință și tehnologie, doar că de data aceasta, mult mai aplicat pe ceea ce ne dorim cel mai mult: SĂNĂTATE. Cercetatorii descoperă leacuri și noi tehnologii medicale care pot vindeca cele mai grave afecțiuni. În fiecare miercuri, eu și colega mea, Andreea Stoica, discutăm despre ele cu specialiștii din domeniu, iar telespectatorii pot pune întreabări, pentru că transmisiunea este în direct. Mi se pare o ocazie de neratat. De ce să fim ignoranți și să nu știm de ele, când putem fi informați și la nevoie, să știm de ce anume să profităm?!
Jurnalismul a fost un drum pe care ţi-ai dorit întotdeauna să mergi?
Jurnalismul a fost drumul pe care mi-am dorit sa merg (de)abia după ce l-am descoperit! Când eram școlariță, recitam poezii și jucam teatru la „Cântarea României” sau la spectacole și concursuri regionale. Eram talentată și-mi doream să ajung actriță. Când a venit vremea de mers la facultate la Cluj, nu știu cum m-au convins ai mei să nu dau examen la Teatru, ci la Filologie…Am regretat o vreme, până ce am găsit alte modalități de exprimare prin care să simt emoția scenei (de care eram deja dependentă): dansul modern și muzica folk. Așa că pe toată perioada facultății am avut parte de spectacole, concursuri, distracție și mi-am câștigat prieteni pe viață. După ce am terminat Facultatea de Litere, m-am angajat agent comercial. Nu mă vedeam trăind prea bine cu un salariu de profesor…mi se părea mai incitant să devin femeie de afaceri, iar postul de agent comercial (obținut cu mare greutate), era un prim pas. Două luni mai târziu, eram deja promovată merchandiser. În acest timp însă, am apărut într-un ziar de Cluj cu poze și interviu. M-a remarcat un organizator de spectacole, mi-a oferit postul de prezentatoare la Karaoke Show, eu am acceptat și așa am ajuns să lucrez în televiziune. Dar jurnalismul adevărat l-am descoperit puțin mai târziu, la TVR.
Ce le-ai recomanda tinerelor care visează să ajungă în lumea televiziunii?
Depinde ce vor să ajungă în televiziune. Știu că multe își doresc să devină asistente tv. Pentru acest job, cred că este nevoie de frumusețe și de disponibilitate la penibil. Cunosc fete care își doresc să ajungă, direct, prezentatoare. Eu le recomand să citească fragmente din cărți sau ziare cu voce tare, uitându-se în oglindă, să caute exerciții de dicție pe net și să exerseze zilnic, să învețe să-și controleze vocea (să o coboare), să încerce să redacteze știri scurte, iar apoi să caute o televiziune la care să facă practică, ori să fie colaborator. Dacă reușesc ”să pună piciorul”, umează partea cu răbdarea, pentru că nu trebuie consumate niște etape. După ce învață să fie reporter, redactor și reușesc să creeze povestea audiovizuală la montaj, vor putea să intre mult mai bine și mai ușor în rolul de prezentatoare. Dar performanța cere întotdeauna muncă și seriozitate!
Care sunt persoanele publice pe care le apreciezi cel mai mult si de ce?
În general admir persoanele publice care fac acte de caritate, care ajută copiii bolnavi sau pe cei foarte talentați. Nu mă interesează dacă gestul este doar pentru imagine sau din altuism și convingere. Important este să ajute și apreciez acest lucru.
Altfel, din show-biz-ul românesc, o admir pe Delia pentru parcursul ei consecvent, fără derapaje ieftine de presă și pentru cariera solidă bazată pe muncă și talent.
Ce faci cand ai o zi cu adevarat proasta si ai filmare?
Filmez la fel ca și când aș avea o zi bună J. Spre exemplu, anul trecut am filmat prezentările unei ediții de MotoMagia având spatele blocat (înțepenit) la aproape 90 de grade. În picioare nu mă puteam îndrepta, dar puteam să stau, cât de cât, dreaptă pe scaun. La televizor nu s-a văzut nimic…eram jovială, zâmbitoare și coerentă…. Uneori s-a întamplat să am migrene rebele exact înainte de filmare. Dar de fiecare dată, când s-a aprins beculețul roșu al camerei de filmat, pur și simplu am uitat de durere … mi-am amintit de ea abia după ce s-a oprit camera. Dovadă că adrenalina face multe lucruri posibile J
Ce-ți dorești cel mai mult acum?
În momentul de față, cel mai mult îmi doresc să se rezolve problemele din TVR, pentru ca noi să putem fi creativi și să producem emisiuni utile și interesante pentru telespectatorii noștri.
De asemenea mai imi doresc foarte mult să vină vara. Este anotimpul meu preferat, iar anul acesta ne-am propus să profităm de ea la maximum. Vrem să străbatem toată țara cu motorul, să ajungem și in Maramureș (pentru că drumul nu mai este o problemă de când au astupat gropile), după care să atingem urmatoarea țintă, plaja. Și nu va fi doar o plajă, ci mai multe, pentru că de anul acesta sunt „ambasadorul” Beach-Pack Transformer Towel in Romania – prosopul transformabil în rucsac (cel mai inteligent și util produs promoțional), pe care iubitorii de plaja, de calatorii sau de sport il vor primi cadou (personalizat) de la companiile care vor să-și asigure simpatia maximă din partea clienților. Așa că…să vina odată varaaa!!
Comentează