Astăzi aniversez a 200-a amintire din valiza Lamonza! E o performanța, nu-i așa? Performanța și pentru mine, ca și scrib, dar performanță și pentru Lamonza : rar ne e dat să vedem valize atât de încăpatoare! Iar amintirile din pântecele Lamonzei mele dragi sunt departe de a se ispravi!
Astazi, pentru ca este o ediție aniversară, o să vă servesc cu ceva bun. Foarte bun. American 100%. Așadar, țineți-va poftele în frâu, citiți și..salivați!
Există, în domeniul alimentației, destule branduri americane care au făcut și fac furori pe piața românească! Prin urmare, e o adevărată plăcere să le descoperi la ele acasă, în speță, aici, la New York, și să te încerce încă o dată senzația acelui deja-vu, când îți amintintești că ai și tu așa ceva pe strada ta, în cartierul tău, în mall-ul tău preferat sau sau la o aruncătură de băț de școală. Când spun asta, am în vedere binecunoscutele Mc Donalds, KFC, Burger King, Starbucks Cafe, etc. Mă întreb însă, ce ravagii ar face în România celebrele gogoși americane „donuts” , dacă firma „Dunkin Donuts” s-ar alinia și ea în rând cu cele de mai sus! Pe la mijlocul anilor ’90 , faimoasele gogoși își vârâseră și pe la noi codița. În vreo două locuri din București, cei cu oarecari posibilități își puteau atunci permite să savureze câte o astfel de gogoasă, lingându-se pe buze și concluzionând că, wow! gogoși mai bune n-au mâncat niciodată! Nuștiu însă de ce, dar compania și-a luat curând tălpășița de pe meleagurile mioritice, lăsându-și fanii baltă , pe mâna gogoșilor autohtone. Inclusiv a celor ce ni se servesc zilnic în mediul politic! ..
În 1948, în Quincy, Massachusetts, William Rosenberg și-a deschis primul său restaurant. Numele actual al companiei datează însă din 1950. Până să-și deschidă această afacere, care ulterior a ajuns să cucerească întreaga lume, Rosenberg vindea mâncare prin fabrici și pe șantierele de construcții. A observat că „punctele forte” ale afacerii sale erau gogoșile și cafeaua și…uite-așa a luat naștere unul dintre cele mai faimoase lanțuri de restaurante de pe glob: Dunkin Donuts. În 1963 existau deja 100 de localuri în SUA, iar în 2010 vânzările globale ale companiei depășeau 6 miliarde de dolari!
Dacă vă plac gogoșile ( căci după cafea știu că sunteți leșinați!) vă invit într-un restaurant Dunkin Donuts din New York! Cafeaua să zicem că este la fel ca și cea pe care o beți cam peste tot, însă vitrina cu diversele variante de gogoși vă va lăsa fără grai! Le veți deosebi ușor de toate celelalte văzute sau mâncate de dvs pâna atunci, căci au o gaură la mijloc, ceea ce le face să semene mai mult cu un inel dolofan. Multitudinea de gogoși vă va face cu ochiul, neștiind pe care din ele s-o alegeți : pe cea cu glazură de ciocolată, sau pe cea acoperită cu un strat de vanilie, presărat cu bombonele colorate, sau poate pe cea cu înveliș cyclame, din căpșuni? Sau, și mai bine, pe cea ornată cu un moț de frișcă? ….Deși doar 8 procente din vânzările companiei sunt reprezentate de gogoșile cu pricina ( restul reprezentând cafele, sandwichuri și brioșe) , când rostești Dunkin Donuts, planeta salivează, cu gândul care zboară automat la unul din sortimentele numite mai sus!
Pe 5th Avenue, într-un astfel de local, la cererea noastră , un simpatic vânzător de culoare ne-o recomandă politicos pe cea mai gustoasă ( în opinia lui!), precizând totodată și aportul său caloric ( indicație nelipsită, de altfel, la americani!). După ce achităm, e de acord să se lase fotografiat cu mine alături, pentru cititorii din România!
Rubrică oferită de LAMONZA : https://www.lamonza.ro/
Comentează