banner marshal garden
Nutriție

Ai 50 de ani? E momentul să faci schimbări în rația ta zilnică!

Alimentația de calitate are o foarte mare importanță pentru femeile care au împlinit 50 de ani. La această vârstă au loc modificări ale sistemului digestiv, scade nivelul schimbului de nutrienți. Medicii și nutriționiștii nu le recomandă vârstnicilor să nu recurgă la diete drastice și cu atât mai mult să facă foame.
Necesitățile organismului în ceea ce privește energia și hrana scad odată cu vârsta. Se deteriorează și asimilarea de nutrienți, de aceea este nevoie să recurgem la o rație zilnică echilibrată.

În meniul zilnic al femeii de peste 50 de ani și care vrea să lupte împotriva kilogramelor în exces, trebuie să fie incluse alimente bogate in vitamine, minerale, proteine și fibre ( carne slabă, legume, fructe, pâine integrală). Obligatoriu de inclus în dietă produse lactate acre, cu procentaj mic de grăsime.
Alimentele care nu conțin decât calorii ( dulciuri, pariserie) trebuie excluse cu desăvârșire. Ele nu oferă niciun beneficiu organismului nostru, în schimb ne adaugă kilograme in plus, influențează în mod negativ ficatul și duc la arteroscleroză.
Se recomandă porțiile mici, consumate de câte 5-6 ori pe zi. Acest lucru va favoriza schimbul de nutrienți, reglarea tractului intestinal și arderea grăsimilor.
Consumul zilnic a doi litri de apă scade pofta de mâncare, accelerează metabolismul și vă scapă de constipație
Ca să ardeți grăsimile de pe abdomen, trebuie să includeți în rația zilnică alimente precum : ulei de măsline sau de in, avocado, pește, nuci.

Pentru accelerarea metabolismului, se folosesc ca și condimente, la pregătirea mâncărurilor, ghimbir uscat, scorțișoară, piper, boia de ardei.

Femei de 10 pe Facebook