Sănătate

8 trucuri eficiente care te ajută să-ţi îmbunătăţeşti memoria

 

Te plângi că uiți totul de la mână pân-la gură? Nu înseamnă neapărat că îmbătrânești! Cert este însă că acest lucru îţi poate afecta munca, dar şi viaţa personală. 

   Dacă vă mai amintiți, în şcoală ne foloseam de tot felul de trucuri pentru a învăţa lecţiile. Dar și acum, ca adulţi, trebuie să descoperim alte mecanisme care ne pot ajuta să reținem lucrurile de care avem nevoie, cum ar fi numele persoanelor cu care am intrat in contact, unde ne-am pus cheile de la casă sau chiar unde am parcat maşina, intr-un garaj subteran de Mall. 

Iată câteva astfel de “mici trucuri”, care ne vor ajuta să reținem lucruri pe care ne este frică să le uităm : 

1. Încercați să vizualizați

     Veți reține mult mai ușor nume și cuvinte noi,  dacă le veți asocia  cu cate o imagine. De exemplu, dacă trebuie să ţii minte că ai o întâlnire la patru după-amiaza, încearcă să asociezi cifra 4 cu formaţia preferată formată din patru membri (Să zicem Beatles?).

2. Exersați-vă mintea jucând diferite jocuri care să vă stimuleze gandirea

In acest sens,  sudoku sau rebusurile pot fi foarte folositoare. O  cercetare recenta pe această temă a descoperit că persoanele de peste 60 de ani care se joacă pe calculator,  devin mult mai agile în executarea unor diferite sarcini.

3. Apelați la  metoda lui Cicero

N-ați auzit de ea? I se spune și „palatul memoriei“. Instrumentul lui Cicero pentru amintirea informaţiei se foloseşte de imagini. Mai precis, subiectul îşi imaginează camerele unei case, ordinea unor magazine de pe o stradă sau orice aranjament geografic care este compus din locuri distincte. Atunci când vrea să-şi amintească diverse lucruri, omul se „plimbă“ pur şi simplu printre locurile imaginate şi atribuie un obiect unei anumite camere, unui anumit magazin, formându-şi o imagine clară a ordinii fiecărui obiect.

4. Mai există o metodă năstrușnică : Metoda Brutaru – brutar

În cadrul acestui experiment psihologic, subiecţii au fost separaţi în două grupuri şi li s-a arătat fotografia unui om. Unui grup i s-a spus că numele de familie al omului este Brutaru, iar celuilalt grup că omul din imagine este brutar. Mai târziu, când li s-a arătat din nou fotografia şi au fost rugaţi să-şi amintească ce li s-a spus, cei cărora li se spusese ocupaţia omului din imagine şi-au amintit mai bine cuvântul. Explicaţia este foarte simplă: deşi cele două cuvinte şi imaginile erau la fel, atunci când ne gândim la un brutar, în minte ne apar şi alte imagini, cum ar fi pâinea proaspătă, o bucătărie, şorţuri albe.

5. Trageți câte un pui de somn

Spre exemplu, cel de dupăamiaza ajută la memorie şi la învăţare – potrivit studiilor făcute de Cercetătorii de la NASA Activitatea cerebrală la cei care dorm la prânz este foarte mare pe tot parcursul zilei.

6. Etichetați oamenii cu care aveți de a face 

Preşedintele american Franklin Roosevelt era în stare să-şi amintească numele tuturor membrilor personalului său şi al tuturor oamenilor pe care i-a cunoscut vreodată prin vizualizarea numelui scris pe frunte omului atunci când făcea cunoştinţă cu el. Adică, îşi închipuia o etichetă uriaşă pe fruntea persoanei care îi era prezentată. Această tehnică este şi mai eficientă dacă îţi închipui numele scris în culoarea favorită, susţine CNN.

7. Consumați regulat Omega 3

Acizii grași care se regăsesc în alimente precum somonul, tonul, scoicile, seminţele de dovleac, varza de Bruxelles, nuci şi multe altele, sunt benefici pentru creier. Un studiu american din 2012 a descoperit că Omega 3 măreşte memoria la adulţi. Alimentele bogate în aceşti acizi ar putea scădea şi riscul bolii Alzheimer. 

8. Fiți mereu atenți, concentrați-vă! 

Distragerea atenției  ne slăbește memoria şi devenim mai uituci.

„A uita este un semn al aglomerării. Când nu suntem atenţi, amintirile pe care le formăm nu sunt foarte complexe şi avem probleme când încercăm să ne reamintim informaţia mai târziu“, declară Zaldy S. Tan, directorul unei clinici care se ocupă de problemele de memorie din SUA.

Sugestie: meditați, timp de 10 minute, în fiecare zi. Meditaţia măreşte capacitatea de memorare şi reduce neatenţia. Mai mult, în 2012, cercetătorii de la prestigiosul Institut de Tehnologie din Massachusetts, SUA, au identificat un circuit neuronal care ajută la crearea amintirilor pe termen lung. Acest circuit este cel mai eficient atunci când creierul este foarte atent la sarcina primita.

Sursa : Huffington Post