banner marshal garden
Sănătate

11 lucruri nebănuite care ne dărâmă psihicul

telefon

Specialiștii susțin că mai mult de 30% din populație suferă de tulburări de anxietate și diferite tipuri de fobii. Până și lucrurile obișnuite cu care oamenii se întâlnesc zilnic le pot afecta psihicul. Iată câteva dintre cele mai neașteptate lucruri care pot afecta sănătatea mentală. Sperăm să reușiți să le eliminați din viața voastră și să trăiți fericiți și fără griji.

  1. Reducerile

shoppingSunt persoane care pur și simplu își pierd mințile când sunt reduceri. În fiecare an, sunt difuzate imagini în care clienții se calcă în picioare de Black Friday. Prețurile scăzute asociate cu reducerile de sezon acționează asupra unei zone a creierului responsabilă cu plăcerea, spun specialiștii. Așa se explică comportamentul irațional.

Sfat: Dacă inima începe să bată mai tare la auzul cuvântului ”reduceri” sau dacă nu îți poți imagina viața fără cumpărături, ai grijă măcar la vânzările online.

       2. Pisicile

Toxoplasmoza este un parazit pe care pisicile îl au. Și câinii au toxoplazmoză, dar nu se transmite la oameni. Persoanele care iubesc pisicile dar nu se spală pe mâini des se expun riscului de îmbolnăvire.

Sfat: Pentru a te proteja de acest parazit, vaccinează-ți pisica. Astfel vă protejați atât voi cât și animalul vostru.

  1. Sportul 

Activitatea fizică intensă afectează sistemul nervos. Epuizarea apărută în urma antranementelor excesive provoacă tulburări de somn.

Sfat: Activitatea fizică trebuie să corespundă gradului tău de pregătire.

  1. Muzica

Persoanele care preferă să se izoleze de restul lumii și să asculte muzică în căști prezintă un risc de 8 ori mai mare de a dezvolta depresie. Nu s-a descoperit înca dacă de vină este muzica pe care o ascultă sau faptul că persoanele care ascultă muzică pentru a scăpa de realitate sunt persoane depresive.

  1. Dieta vegetariană

Studii făcute în Germania au ajuns la concluzia că o dietă vegetariană crește riscul apariției depresiei, bulimiei, anxietății sau hipocondriei. Este posibil să fie legată de carența de vitamine esențiale.

Sfat: Încearcă să urmezi o dietă echilibrată.

  1. Internetul și mail-urile

Verificarea continuă a căsuței poștale și a mesajelor text duce la anxietate, iar peste 30% din tineri dezvoltă, din această cauză, diferite forme de depresie.

Sfat: Psihologii recomandă comunicarea față în față. Încearcă să iei o pauză de gadget-uri; vei fi surprinsă să vezi cum te liniștești.

  1. Optimismul

Optismul excesiv poate fi dăunător. Mai este supranumit și optimism toxic. Așteptările exagerate, adesea nu se materializează ceea ce generează frustrări și discomfort psihic care în final declanșează depresia.

Sfat: Analizează toate aspectele, muncește pentru a-ți atinge ținta, nu aștepta ca lucrurile să se rezolve de la sine.

  1. Bunăstarea

În ciuda așteptărilor, bunăstarea nu garantează o viață liniștită. Copiii care provin din familii înstărite s-a demonstrat că sunt predispuși la a dezvolta tulburări mentale. Explicația? Așteptările ridicate ale părinților și presiunea acestora conduc la vulnerabilitate și lipsă de încredere a tinerilor în forțele proprii.

  1. Deshidratarea

Chiar și o deshidratare ușoară îți poate afecta starea psihică și facilitează apariția gândurilor negative.

Sfat: Pentru a-ți păstra starea de bine, specialiștii recomandă 1.5-2 litri/zi.

  1. Salariu mic

Veniturile scăzute pot deveni cauza depresiei, anxietății sau chiar tentativelor de suicid. La această concluzie au ajuns oameni de știință americani, în urma studiilor efectuate pe familii, timp de 3 ani.

 11. Pozele pentru rețele de socializare 

Ideea este că tot privind lumea prin ecranul telefonului, oamenii ratează cele mai frumoase momente din viața lor.

Sfat: Închide telefonul și bucură-te de moment.

Regăsești în viața ta aceste lucruri? Nu ezita să ne împărtășești experiența ta!

Sursa: brightside.me

Femei de 10 pe Facebook