Sănătate

10 semne că organismul vostru are nevoie de mai multe lichide

 

Știm cu toții că organismul nostru este compus, preponderent, din apă și că, pentru a supraviețui, apa ne este extrem de necesară. Mușchii și rinichii conțin 73% apă, sangele – 83% , plămânii – 90% iar creierul – 76%. Pierdem apă atunci când respirăm, apoi când urinăm, de aceea reînoirea rezervelor de apă are o importanță vitală pentru starea noastră de bine.
Deși ni se tot repetă poezia cu ” 2 l de lichide pe zi” ( chiar 3, pentru bărbați! ) puține dintre noi bem mai mult de 2-3 pahare.

Iată semnele care însoțesc un consum insuficient de apă:
1.Urina voastră are culoarea galben-închis. ( Atenție! Dacă această culoare persistă, este posibil să suferiți de hepatită sau pietre la rinichi! )

2.Scăderea cantității de urină. Marea majoritate a oamenilor urinează de 6-7 ori pe zi. Dacă beți insuficiente lichide, rinichii încearcă să păstreze ceea ce au la dispoziție. Așadar, dacă urinați mai rar de 6 ori pe zi, e cazul să dați iama în lichide!

3.Constipația. Cel mai simplu mod de a o combate, este de a spori cantitatea de lichide.

4.Pielea uscată și ridurile mai pronunțate. Multe femei cheltuiesc sume uriașe pe creme hidratante sau pe diverse procedee estetice, pentru a scăpa de riduri. Greșit! Primul remediu este același consum sporit de apă!

5.Foamea și creșterea în greutate. Organismul nostru este cât se poate de inteligent. Însă nu se prea descurcă să recunoască granița dintre foame și sete. A lua o gustare în loc de a bea un pahar cu apă este o greșeală majoră, care evident ne influențează, în final, greutatea. Dacă simțiți senzația de foame, beți un pahar de apă înainte de a mânca și asteptați 10-15 minute. Dacă vă mai este foame, înseamnă că într-adevăr e vorba de foame, și nu doar de sete!

6.Senzația de sete și de gură uscată. E un semn cert al începutului deshidratării. Uscăciunea gurii este o consecință a setei. Beți apă pe tot parcursul zilei!

7.Durerile de cap. Dacă beți apă puțină, corpul încearcă din răsputeri să păstreze puțina apă deja existentă, și o absoarbe din toate țesuturile. Prin urmare, receptorii durerii din cap se activează și simțiți că vă doare capul. Tot din cauza lipsei de apă, volumul de sânge scade și vasele de sânge din creier se lărgesc, ceea ce duce la inflamare și la accentuarea durerii de cap.

8.Oboseala. Deshidratatea conduce la oboseală, sfârșeală și scăderea energiei. Înlocuiți cafeaua ( care nu face decât să vă deshidrateze și mai tare) cu un pahar cu apă. De reținut că ceaiul, cafeaua, băuturile carbogazoase și cele energizante nu înlocuiesc apa.

9.Durerile articulare. Apa acționează ca un unguent pentru articulații.

10.Un sistem imunitar slăbit. Deshidratarea sporește densitatea de toxine din sânge, ceea ce duce la slăbirea sistemului imunitar. O hidratare corespunzătoare lichidează complicațiile bolilor și ajută sistemul imunitar să lupte împotriva infecțiilor.

În concluzie la cele de mai sus, rețineți un lucru : dacă vreți să vă ameliorați sănătatea, țineți cont de faptul că micile schimbări conduc la mari rezultate. Nu uitați să beți apă! Dacă vă este greu să beți dintr-o dată o cantitate mai mare, purtați asupra voastră o sticlă cu apă. Puneți-va ceasul să sune la fiecare oră, pentru a vă reaminti că trebuie să beți!

Sursa: m.lifter.com.ua

Imagine reprezentativă: silazdorovya.ru

Uscatoare rufe