Există o vorbă și o știti și voi : “Suntem prea săraci ca să ne cumpărăm lucruri ieftine”. Oare se aplică și în cazul automobilelor? Cert este că, într-o lume în care predomină săracii, orașele sunt pline de mașini luxoase. Practic, rar de tot mai vezi mașini “populare” care să fie la îndemâna omului de rând, deloc bogat. Mai mult decat atât, statisticile arată că doar 10% dintre mașinile de import sunt luate cu credit bancar. Probabil și din cauza faptului că romanii sunt îngroziți de credite.
Ceea ce obșervăm însă este și faptul că mașinile bengoase au ajuns să stea mai mult prin parcări, căci benzina e… prea scumpă.
Și atunci vine întrebarea : de ce facem asta?!?
De ce cumpărăm mașini atât de scumpe, când de fapt nu ne putem permite acest lucru?
Astfel de ,,Jucării fancy” corespund perfect logicii ,,săracului tipic”.
Iată cum explică psihologii această înclinație : creierul nostru poate fi împărțit în 2 componente: cea “animalică” și care cuprinde instinctele și emoțiile noastre și cea “critică” , respectiv inteligența și gândirea analitică.
Persoana ghidată de instincte și emoții are multe lacune în domeniul logicii. Ea vrea mereu să iasă în evidență din mulțime, sa fie mai importantă și, crede ea, mai respectată.
Oamenii care judecă obiectiv, știu bine că rolul principal al telefonului este acela de a ne permite sa ne contactăm la distanță, al ceasului – de a ne arăta ora, al automobilului – de a ne duce din punctul A în punctul B. De aceea, astfel de oameni, ghidați de logică și rațiune, nu aleargă după branduri, ci după produse care să le satisfacă necesitățile.
Mai mult, un om inteligent tinde să se evidențieze prin potențialului său intelectual și prin logica sa.
O realitate a vremurilor noastre o reprezintă economia instabilă și slabă a tării. De regulă, „problema luxului” este remarcată în țările cufundate in criză economica, acolo unde nu există clasa sociala medie, unde societatea se împarte strict în bogați și săraci.
Astfel, cheltuielile exagerate pe lucruri care oferă, chipurile, sentimentul unui statut social ( fals, în realitate) au drept scop flatarea egoului celui care cumpăra.
Dar aceasta nu este, de fapt, decât o simplă iluzie.
Doar persoanele limitate pot fascinate de bunurile materiale ale altui om, ajungand să-l invidieze pentru asta. Doar cei ipocriți ajung să respecte un om numai pentru ca are o mașină de ultimul tip. Din păcate, oamenii săraci nu înțeleg acest lucru. Din acest motiv, cei săraci nu reușesc nici să economisească bani, nici să câștige mai mult.
Sursa : cluber.com.ua
Comentează