Diverse

La naiba, cu pesimismul! 

 

Deși e zi de marți și cele trei ceasuri rele îi obsedează pe mulți dintre noi, haideți să ne începem ziua discutând despre optimism și despre modul în care putem noi înșine să ne alungăm gândurile negre. 

Când ne vine un gând negativ, de exemplu „nu sunt în stare să fac asta”, trebuie, în primul rând,  să îl observăm. De obicei nu prea ne observăm gândurile. Un exercițiu pe care l-am putea face este ca în momente în care nu există nicio miză emoțională, stai la coadă la ceva sau aștepți în trafic, să încerci să te gândești „oare ce îmi trece prin cap în momentul acesta”? Să îmi surprind gândurile și de asemenea apoi să surprind ce simt legat de acele gânduri, cum mă fac să mă simt când mă gândesc în felul asta?

Chiar dacă sunt gânduri trecătoare, toate au o componentă emoțională – acestea sunt reacțiile noastre la gânduri. Reacția noastră la gânduri o putem modifica poate cel mai mult – și de ce pun accentul pe amprenta emoțională? Pentru că emoția, de fapt cum se simte un anumit lucru, ne face să facem o schimbare, să ne mișcăm.

Așadar, ce putem face , pentru a rămâne optimiști? 

Deci o dată să ne surprindem gândurile, să observăm. Pentru a ne antrena puțin observația asta și a ne antrena un pic și modul în care răspundem, să nu mai răspundem automat, adică așa cum am învățat noi – și de obicei când suntem stresați, obosiți, intrăm pe un fel de pilot automat și reacționăm exact cum nu ne-am dori – sau cum știam să o facem dintotdeauna și de obicei cu cât creștem în vârstă situațiile se schimbă, viața e mai complexă, vrem să avem o altă atitudine: uite cum am răspuns așa brusc, cum am putut să fiu așa nepoliticoasă, când de fapt eu sunt o persoană educată.

Se întâmplă uneori să ne pierdem cumpătul. Ca să putem să căpătăm un pic de distanță față de gândurile noastre și față de reacția noastră, un exercițiu ar fi antrenarea atenției conștiente, respectiv în mod conștient să observăm gândurile și să încercăm să ne readucem atenția către ceva ce ne dorim noi.

Iată ce vă propunem pentru psihicul vostru : 

De obicei e bine să folosim o ancoră neutră, de exemplu stând în scaun, să nu fim cu picioarele încrucișate, cu spatele drept, să ne aducem atenția către aerul care intră și iese prin dreptul nărilor noastre, doar să observăm. Faptul de a fi doar observator este în sine un lucru foarte sănătos, deoarece mintea noastră se duce înainte și înapoi, în viitor, în trecut, cum a fost altă dată.

Faptul de a ne goli mintea de tot și a ne pune în mod intenționat ceva, doar ce vrem noi e destul de dificil și de asta un antrenament din acesta, un fel de fitness mental ajută și în exercițiul asta ne îndreptăm atenția către aerul care întră și iese în dreptul nărilor noastre cu calm. O să observăm că mintea noastră zboară și se duce către diverse alte lucruri.

Întreg exercițiul constă în a ne readuce atenția către observarea aerului care intră și iese în dreptul nărilor noastre. Nici măcar la respirație. Respirația își face treaba ei, corpul nostru șție ce are de făcut. În felul acesta se reglează și răspunsul acesta nervos care este în afara controlului nostru autonom, care apare și în situații de stres, adică orice gând negativ aduce cu sine această emoție negativă, care de obicei se asociază cu teamă, cu o stare de alertă, o stare de izolare.