După toate bazaconiile care au fost puse în mişcare până acum pe bani grei, a venit rândul unei noi relansări a „brandului de ţară”. Autor – bineînţeles ministrul şi al Turismului, dna Elena Udrea.
Ziele trecute, pe când sinistraţii îşi plângeau neamurile şi casele luate de ape, doamna Udrea introducea o notă de diversivitate în demersurile guvernamentale, adăstând pe la Satul Mare, împodobită în straie oşeneşti şi lansând un nou brand de ţară pentru România. Din raţiuni care-mi scapă, acesta se înnoieşte în fiecare an şi nu vreau să mă gândesc că motivul ar consta în plata drepturilor celor care-şi muncesc creierul să-l imagineze. Până la urmă, cred că adevăratul brand de ţară care se impune practic în acest fel, ar putea fi: Ţara schimbării! O ţară în care totul se schimbă, de la o zi la alta: compoziţia Parlamentului prin dezertări dintr-un partid şi înscrieri în altul; conducerea deconcentratelor (unde şi acum funcţionează concomitent câte trei directori), peisajul – pe unde trec apele nărăvaşe scurse de pe versanţi despăduriţi prin retrocedări sau furturi sadea; compoziţia scocială – prin plecarea omului care nu mai găseşte de lucru, la muncă în străinătate, şi întoarceare romilor şi infractorilor de pe unde s-au oploşit în ultimii ani. Sau, pur şi simplu, a legislaţiei care dă agenţilor economici prilejul să afle ce le-a mai trecut, peste noapte, prin cap, celor de la fisc.
Este o mai veche obsesie a guvernanţilor noştri că România ar fi un soi de paradis neînscris pe hărţi şi că trebuie să-i momească pe amatorii de pitoresc şi de distracţii prin fel de fel de acţiuni festive, menite să le deschidă ochii. Dar, de fapt, turiştii străini nu vin în România pentru că n-au de ce: peisaje frumoase găsesc oriunde, condiţii mai bune de cazare şi de transport – mai peste tot, opţiuni de petrecere a timpului liber – ioc! Peste toate tronează preţuri care n-au nicio legătură cu realitatea economică şi o buimăceală totală ce face din incoerenţă principala direcţie de acţiune. Este al treilea an în care doamna Udrea dansează „Periniţa” pe la târguri, călăreşte calul sau bicicleta, îşi bagă picioarele în apa mării sau cântă laolaltă cu cine se nimereşte pe la evenimente şi toate aste nu duc la nimic. Ba, culmea, ahtiaţi după turişti străini ne trezim că-i pierdem şi pe ai noştri, care n-au nevoie de strategii sau branduri atractive pentru a se convinge că bulgarii ştiu să facă turism mai bine decât noi.
Cred, până la urmă, că principala piedică în cale propăşirii turismului românesc o reprezintă chiar acest fantomatic brand de ţară (România a devenit atât de complexă că nu mai poate fi definită) şi – cu scuzele de rigoare, – chiar doamna Udrea, cu strădania sa sterilă şi ieftin populistă.
P.S.
Poate că ar fi mai de succes promovarea unor programe de timpul: „Pe urmele inundaţilor: dezastru şi teroare!”; „Munţii golaşi ai României şi hoţii de lemne”; „Raliul gropilor din drumurile naţionale”; „Cu vagonul de dormit de la Bucureşti la Braşov” sau „Misterele Bucureştiului: centrul istoric şi pericolele din subsoluri”…
Comentează