Nutriție

Mănânci și nu te îngrași! 

…Mănânci și nu te îngrași! 

Sunt, probabil, cuvintele pe care le adoră orice femeie! 

Deși foamea ne chinuie, multe dintre noi încercăm să o ținem în frâu, cu prețul unor nopți medormite, căci când devine foamea cea mai chinuitoare? Noaptea, când este și cel mai nociv să mănânci! 

    Iată astăzi o veste buna! Există alimente și sățioase, și sănătoase, numai bune de inclus în diete. Alimente care nu îngrașă.

Merele – aceste fructe sunt surse importante de pectină, o substanţă organică vegetală care nu permite absorbţia grăsimilor. Ele taie apetitul şi înăbușă poftele alimentare.

În plus, ele conţin vitaminele A, C, PP, fier, magneziu, sodiu, calciu şi acid folic, care ne conferă energie şi accelerează metabolismul.

Zmeura – are un conţinut bogat de antioxidanţi, cu efecte protectoare asupra întregului corp. Dar nu numai atât! Zmeura are un conținut bogat în minerale :  potasiu şi fier, acizi organici, vitamine (C, B1, B12, C, PP) şi fibre, toate  conferind senzaţia de saţietate şi satisfac nevoia de dulce, prevenind în acelaşi timp apariţia constipaţiei.

Avocado – Unii-i spun fruct, altii – legumă. Cert este că avocado este bogat în grăsimi sănătoase, este uşor digerabil şi conţine numeroase vitamine, minerale, fibre şi antioxidanţi, care combat inflamaţiile din corp. Același avocado asigură un tranzit intestinal sănătos, previne afecţiunile cardiovasculare, are un indice glicemic scăzut şi ţine de foame. De aceea tot auziți destule vedete , pomenind în interviurile lor de avocado. Avocado însuși este vedeta dietelor : el reglează nivelul zahărului din sânge şi previne astfel instalarea diabetului. Poate fi consumat ca atare, în salate, cu pătrunjel, roşii, ceapă, sau sub formă de pastă de avocado cu ulei de măsline.

Lintea – are un indice glicemic scăzut, cantităţi mari de proteine şi fibre, care dau senzaţia de saţietate, şi foarte puţine calorii, aproximativ 200 la o ceașcă de linte. O putem prepara în diverse moduri, în combinaţie cu orez, legume sau sub formă de supă, înlocuind perfect nevoia de pâine şi cea de carne, în cazul vegetarienilor.

pastedGraphic.png

Broccoli – L-am lăsat la urmă, ca să încheiem apoteotic! Broccoli este o legumă care abundă în nutrienţi şi antioxidanţi, cu efect anticancerigen, dar şi în fibre, cu rol deosebit de important pentru sănătatea sistemului digestiv. Stă foarte bine și la capitolul vitamine (vitamina A, C, B) şi minerale (calciu, magneziu, zinc, fier, potasiu), care conferă energie şi taie pofta de mâncare, totul cu doar 44 de calorii la o cană de broccoli. Recomandăm să-l consumați înăbuşit, astfel încât toţi nutrienţii se vor păstra în legumă. De asemenea, poate fi consumat şi sub formă de sote sau supă cremă.

Foto: ivona.bigmir.net 

Femei de 10 pe Facebook