Povestea asta cu “influencerii” e o mare capcană. Iar noi suntem, în general, un popor bolnav de mimetism, înclinat spre a copia până la maimuțăreală ceea ce vede la alții. Meteahna se manifestă perfect și la nivel de individ.
Influencerii n-au pașaport romanesc și nici n-au fost contemporani cu Decebal și Traian. Sunt o găselniță a prezentului și , firește, au vazut lumina zilei la popoare ceva mai răsărite.
Se știe, noi, oamenii, suntem niște curioși și am da orice , ca să vedem ce mănâncă, unde locuiesc, cum își cresc copiii și cu ce unsoare se dau pe față cei ce ne devin, dintr-un motiv sau altul, idoli. Una e sa mergi în supermarket și să-ți vâri în coș , la întâmplare, un pachet de margarină ( folosind, eventual, doar criteriul prețului) și alta e să te duci țintit către raftul cu pricina, alegând-o fix pe aceea pe care ți-a recomandat-o, într-o reclamă, la televizor, Nadia Comăneci, cea pe care o divinizai încă din copilărie. Ce mai contează că, la același televizor, specialiști de renume în nutriție varsă foc și pară, punând la zid periculosul produs : ție ți-a recomandat-o Nadia și basta! E cea mai bună alegere! …Cam ăsta e principiul după care “funcționează” influencerii ăștia. Iar mediul online colcăie de influenceri.
Aceștia nu trebuie musai să fie vedete. La fel de bine ne uităm și “în gura” unor specialiști cvasi-necunoscuți. Pai cum, dacă e “un celebru pneumolog” – de care n-au auzit probabil decât cei câțiva pacienți ai lui, plus vecinii de bloc – sigur trebuie să facem cum ne spune el! Imbracă haina de “influenceri” chiar și oameni de rând – niște ilustre “no-name”-uri, dar care au primit de la Dumnezeu această capacitate de a atrage atenția și de a-i face pe oameni să se holbeze la ei, indiferent de ceea ce spun. Iar lucrurile stau așa nu numai la noi. Am citit undeva că în Statele Unite, din 10 celebrități , cunoscute de întreaga Americă, 8 n-au apărut niciodată la televizor!
Și uite-așa, rețelele de socializare s-au umplut de “influenceri”. Iese Bianca Drăgușanu cu o cremă de față în mână, autodeclarându-se extrem de mulțumită de ea, hop! își iau toate pițipoancele crema respectivă, ajutând-o indirect pe prima să-și rotunjească frumușel veniturile, dinspre producătorii cremei. Nici nu mai contează că Drăgușanca nu și-a așezat, de fapt, niciodată pe chip pomada respectivă. Șiretlicul a funcționat, gâsculițele au căzut în plasă, banii au fost încasați. A fost doar un exemplu. Treburile funcționează așa în mai toate domeniile. Nu mai vorbesc de cele “în vogă”. A slăbit X cu 30 de kile în 30 de zile? Gata! Asta e rețeta-minune, o “cumpără” toată prostimea, paradindu-și sănătatea cu tot soiul de diete criminale, preparate discutabile și ciopârțiri de stomac făcute alandala.
Și uite-așa, influencerii ajung să facă legea în casele noastre. Iar unii dintre noi nici nu bănuim măcar că, de fapt, nu facem decât să contribuim la bunăstarea idolilor noștri, lăsându-i să ne stabilească regimul alimentar, leacurile în caz de boală, locul unde să mergem în vacanță, cartea pe care s-o citim, sandalele pe care să ne cocoțăm. Până și partenerii pe care să ni-i alegem! Ca și aici există un trend
( …De ce i-am băgat și pe ăștia din urmă la pachet? Pentru că zilele trecute mi-a fost dat să aud ceva halucinant : o prietenă mi-a spus că fiica ei e amorezată pâna peste urechi de un tip pe care l-ar fi ales, cică, doar pentru că seamănă leit cu soțul Giuliei Roberts – drăgălașa actriță de la Hollywood fiind modelul în viață al respectivei domnișoare…Mare ți-e grădina ta, Doamne! )
Rubrică oferită de FARMACIILE CATENA: RILASTIL – Protecție solară
Comentează