Nutriție

Gata cu pâinea albă! Să vezi ce bine îți va fi!

Gluten intolerance and diet concept. Woman refuses to eat white bread. Selective focus on bread

În cultura noastră, nu se concepe existența unei mese, fără pâine. Cand intri în oricare din restaurantele Europei, pe masă obligatoriu se va afla coșul cu pâine : fie îl vei găsi la fața locului, fie îți va fi adus, din proprie inițiativă. La noi acasă lucrurile stau cam la fel : painea se consuma, practic, la fiecare fel de mâncare. Ea reprezinta cca 20 % din aportul total de calorii. Și nu la noi, ci  intreaga lume

Dar vin specialiștii în “ viață sănătoasă” și ne spun că, daca pâinea facuta in casa, se poate consuma ocazional, cea din comert nu trebuie in niciun caz  consumată zilnic.

Dacă te numeri printre consumatorii înverșunați de pâine, fă un experiment : renunță o vreme la ea și, vei vedea, te vei simti mult mai plin de energie si mult mai putin balonat!

Iată câteva efecte certe ale renunțării la pâine : 

1. Slabesti

Dupa cum probabil stii, unul dintre alimentele la care e bine sa renunti daca vrei sa slabesti este painea.

Acest lucru se datoreaza faptului ca este bogata in carbohidrati rafinati, care acumuleaza apa in corp. Se estimeaza ca la fiecare gram de carbohidrati, îți asiguri 3-4 grame de apa in plus. Din acest motiv te simti balonat si ai acea senzație de prea plin.

2. Ai un plus de energie

Grâul măreste nivelul de zahar in sange, ceea ce nu e tocmai  bine. Se  favorizeaza inclusiv permeabilitatea intestinelor, ce poate duce la dezvoltarea sindromului intestinelor permeabile.

Medicii susțin, mai nou, ca nimeni nu poate digera corect glutenul, unii oameni fiind mai sensibili la gluten decat altii.  Compusii glutenului, gliadina si glutenina,  ne ataca organismul cand ii consumăm. De aceea ne simtim obositi, slabiti si avem senzatii de disconfort chiar si dupa o masa echilibrata.

Glutenul este considerat una dintre cauzele durerilor articulare si a inflamatiei cronice ce favorizeaza starea de epuizare.

3. Ți se ameliorează digestia

     Graul este, de fapt, greu de digerat. Multi nu stiu ca majoritatea simptomelor digestive resimtite zilnic,  sunt cauzate de o dieta bogata in gluten : “alergia la grau, sensibilitatea la grau si boala celiaca, plus multe alte afectiuni de natura digestivă. Renuntarea la grâu,  care fermenteaza in stomac,  poate ameliora semnificativ simptomele sindromului intestinului iritabil.

4. Îți scade pofta de mâncare

Carbohidratii rafinati din painea alba nu contin germenii si taratele din grau, de aceea sunt mai usor de digerat. In schimb, contin endospermul care se transforma rapid in glucoza si mareste nivelul de zahar din corp și de aici un declin la fel de rapid al nivelului de zahar din sange. De aici,  consumul de paine va mari sansele de aparitie a senzatiei de foame la scurt timp dupa masa. Incearca sa renunți la paine o saptamana. Daca te veți simti mai bine, continuă  si vei simti curând beneficiile.

Daca totusi nu reușești sa renunți  la paine, treci la pâinea cu maia ( o paine produsa in mod traditional prin fermentatie naturala și care are un nivel scazut de gluten fața de painea clasica) .

Sursa : http://dailyhealthpost.com/stop-eating-bread-health-benefits/ 

Foto: confluencenutrition.com  

Etichete