Nutriție

Dr. MIGUEL MARTINES-GONZALES, celebru nutriționist din Spania avertizează : izolarea e plină de pericole, din punct de vedere al nutriției!

    

În condițiile autoizolării, problema alegerii alimentelor corecte și cea a unei nutriții înțelepte, devin cât se poate de actuale. Cum să faci aceste două lucruri cu pierderi minime pentru sanătatea ta, ne învață dl.  MIGUEL MARTINES-GONZALES , doctor docent în nutriție al Școlii de sănătate publică din Harvard , profesor de medicină profilactică la Universitatea din Navarra (Spania). 

Doctorul avertizează : izolarea e plină de pericole, din punct de vedere al nutriției! 

Lucrând acasă, rația zilnică de calorii trebuie redusă cu cca 200-300 kcal. Celebrul nutriționist recomandă shoppingul online ca fiind mai potrivită modalitate de aprovizionare cu alimente. Și sugerează ca persoana care livrează produsele să le lase în fața ușii, fără să intre în apartament. 

 Daca însă vă hotărâți să mergeți voi înșivă la magazin, obligatoriu să purtați mască și mănuși de cauciuc. Dacă nu aveți măști, chiar și o eșarfă înfășurată în jurul feței vă protejează. Mănușile trebuie date jos, la ieșirea din magazin, intoarse pe dos și aruncate, încercând să nu atingeți exteriorul lor. Iar odată ajunși acasă, trebuie obligatoriu să vă spălați riguros pe mâini, pe durata cât  cântați în gând, de două ori “Happy birthday to you!” – precizează doctorul.  În ceea ce privește alimentația propriu-zisă, medicul recomandă dieta mediteraneeană, ca fiind cea mai potrivită pentru această perioadă. Cu alte cuvinte, cât mai multe legume și fructe. De asemenea el recomandă consumul de pâine stropită cu ulei de măsline extra virgin. 

Este obligatoriu de inclus în rația zilnică pește și ouă. Peștele trebuie consumat de trei ori pe săptămână, iar ouăle – de 3-4 ori. Sunt recomandate și fructele uscate, dar și alunele, în special fisticul și migdalele. Dar nu exagerați! Sunt suficiente trei grămăjoare pe săptămână.  

Medicul spaniol vă sfătuiește să renunțați la fast-food, pentru că aceste alimente conțin foarte multă sare și ulei de calitate slabă. “Băuturile dulci, deserturile pe bază de lapte, crenvurștii și hamburgherii, mezelurile cartofii prăjiți, biscuiții – iată tot atâtea elemente care trebuie excluse din alimentți voastră, măcar în această perioadă!” – sună îndemnul specialistului. 

În această perioadă, în care ieșitul afară trebuie restricționat la maxim, vă puteți descurca foarte bine și cu produsele congelate. Dar trebuie să fiți atenți la conținutul lor de sare. 

Se știe, când un om petrece mult timp între patru pereți, are tendința de a se apropia cât mai des de frigider, de aceea este foarte important să avem grijă de regimul nostru de alimentație. 

Gândiți-vă așa : “Oare într-adevăr mă voi simți mai bine și o să-mi alung plictiseala, dacă voi mânca ceva?” – sugerează Martines-Gonzales. Dacă nu locuinți singuri, atunci e recomandabil ca măcar o dată pe zi să organizați o masă colectivă. Dar aveți grijă : în timpul ei, televizorul trebuie să rămână închis, iar telefoanele mobile lăsate în camera vecină.

Sursa : iz.ru