Ea și El

De ce ne tot cumpărăm lucruri inutile? Iată 5 motive…psihologice

Probabil fiecăreia din noi îi este binecunoscută situația aceea, cand, în timpul curățeniei generale, descoperim lucruri cumpărate demult și nepurtate niciodată! Asta ca să nu vă mai amintesc de acele situații, în care suntem gata să cumpărăm pantofi cu un număr mai mic, numai pentru ca sunt în mare vogă! Iar apoi..ne și chinuim să-i purtăm! Și atunci apare întrebarea : de ce , oare, noi, femeile, văzând nuștiuce prostioară, suntem gata să ne-o cumpărăm, în ideea că “poate o să ne prindă bine”?!?
Astăzi vă vom vorbi despre acele legi stranii ale Universului, care intră în acțiune, în incinta centrelor comerciale!

Comportamentul nostru este predictibil
Oricât de mult nu ne-am lăuda cu spontaneitatea noastră, lucrătorii din Publicitate au învațat demult cum să ne manipuleze. Seamănă oarecum cu o teorie a conspirației, nu? Și totuși nu este așa. Manipularea face demult parte din viața noastră. Pe acest principiu s-au si născut marile centre comerciale : cele mai tentante produse sunt amplasate în rafturile din dreapta, la nivelul privirii. Și încă ceva : la doistanță de minim un an, hipermarketurile schimbă dispunerea în soațiu a raioanelor lor. Asta pentru ca vizitatorii, in cautarea unui anume lucru, să parcurgă tot magazinul.

Cu toții suntem niște “ținte”
Acest adevăr de bazează pe faptul că fiecare din noi este “atras” de un ambalaj mai colorat și mai frumos. O astfel de cercetare a fost făcută de către compania Envirosell Inc. Iată una din concluzii : chiar și în fața unei simple vitrine puternic luminate, trecătorii îsi încetinesc mersul. Psihologii au făcut un alt experiment inedit : au luat un grup de oameni și le-au arătat mai multe fotografii cu suprafața unei ape : în unele se vedeau urmele lăsate de lună pe luciul apei, în altele apa strălucea, în altele era transparenta. 8 din 10 subiecți au indicat apa strălucitoare ca fiind cea mai atrăgătoare imagine. Unii copii au și încercat să linga fotografia cu apa strălucitoare!

Încrederea in brand
Ne-am obișnuit să credem că “brandul” garantează calitatea. Cu cât brandul este mai puternic, cu atât prețurile cresc mai mult și cu atăt sporește dorința noastră de a cumpăra produsul respectiv.
Dar nu a fost intotdeauna așa. Toată nebunia asta a început întâmplător.
Cineva a cumpărat un telefon, i-a plăcut foarte mult și a vrut să-i cumpere si soției unul la fel. Soția l-a apreciat și ea, și atunci…de ce sa nu cumperi și data viitoare un telefon cu aceeași marcă?

Shopping
Nu mai reprezintă pentru nimeni un secret: shoppingul este una din modalitățile imbatabile de alungare a stresului. Ce poate fi mai benefic, după o despărțire, decât să-ți cumperi niște haine care simbolizează dorința ta de a începe o nouă viață?
Pe asta se bazează și magazinele. Văzând disponibilitatea noastră de a cumpăra, ne bagă sub nas o mulțime de mărfuri “foarte necesare”!

“Mincinoasa” cifră 9
După cum observăm frecvent, etichetele prețurilor nu mai indică sume rotunde, să zicem 200 de RON, ci unele mult mai “atractive ‘: 198,99 ! Și asta se întâmpla cam în toate magazinele. De ce? Pentru ca, dpdv psihologic, avem senzația că …,99 este un preț mai mic. Deși diferența față de 200 este infimă! Si uite așa., comerciantul ajunge să ne manipuleze cu succes!

Sursa, www.garmoniazhizni.com

Publicitate