Nutriție

Ce să fac dacă mi-e foame tot timpul?!?

Ц

Da a e să vorbim statistic, orice poftă exagerată, indică o carență în organism.  Este , de fapt, forma sub care îți transmite corpul tău acest lucru. Și ne referim aici la  pofta de dulce, sărat, grăsimi sau de mâncare, în general.

Acest lucru nu înseamnă însă nicidecum că acel element îi lipsește de falt organismului, iar dacă iți satisfaci acea  poftă,  nu vei face decât să adâncești problema. 

Pofta de mâncare prea mare indică o gestionare proastă a dietei. Profesorul Mencinicopschi  explica astfel acest lucru : un consum excesiv de produse procesate, care sunt foarte bogate în grăsimi și zaharuri, face ca hormonul responsabil cu senzația de sațietate să fie activ în permanență, producând astfel o continuă senzație de foame.

Și deshidratarea poate produce senzație de foame. De fapt, se confundă setea cu foamea.

Stresul, fluctuațiile de greutate dar și programul de masă dezordonat sunt, de asemenea, factori care pot provoca o poftă de mâncare ieșită din limitele normale.

Ce avem de făcut? 

Cel mai important lucru este să faceți ordine în programul de masă. Adică să vă organizați să mâncați 3 mese și 2 gustări.

Apoi, dieta trebuie să fie diversificată, să conțină toate elementele în proporțiile de care are nevoie organismul. Vorba românească: “grasă și frumoasă” nu este echivalentă cu “grasă și sănătoasă”. Cheia unei diete sănătoase este întoarcerea la simplitate. De asemenea, este foarte important să vă hidratați corespunzător. Soluția este ca, atunci când vi se face foame, să beți un pahar cu apă și să așteptați o oră. Dacă tot vă este foame înseamnă că trebuie să mâncați.

Există, iată, alimente care ne ajută să mâncăm mai puțin. Ele conțin compuși care acționează asupra hormonului care induce senzația de sațietate. Iată-le pe cele mai importante : 

1. Ouăle

Fierte, desigur, au puține calorii dar, în același timp, conțin multe proteine pentru care organismul face un efort mai mare pentru a le descompune așa că-l țin ocupat mai mult timp. Mai pe scurt, țin de foame mai mult timp.

2. Urda

Spre deosebire de alte brânzeturi, ea conține un procent foarte mic de grăsimi saturate și, în același timp, are proteine de calitate superioară.

Datorită faptului că are densitate nutrițională mare, urda induce rapid senzația de sațietate care ține mult timp, comparativ cu alte alimente. De asemenea, reglează nivelul glicemiei deci va inhiba dorința de dulce.

3. Cartofii

Fierți sau copți, în special cei roșii și neapărat cu tot cu coajă! După răcire, aceștia se vor îmbogăți cu amidon rezistent care se comportă precum o fibră alimentară,  stimulând digestia și, în același timp, ținând  foamea departe mai mult timp.

4. Avocado

Este un fruct foarte bogat în grăsimi “bune”, adică nesaturate, fibre și vitamina E. Această combinație îl face foarte sățios însă trebuie să aveți grijă la cantități. Conține totuși grăsimi.

5. Alimentele bogate în acizi grași esențiali Omega 3

Și anume :  somon, ton, sardine, hering, macrou, fructe de mare. Ca și în cazul fructului avocado, acestea induc rapid senzația de sațietate care rezistă mai mult. 

Sursa foto : ru.freepik.com