Nutriție

Bei bere în fiecare seară? Iată ce vei păți! 

 

E vară și berea s-a instalat comod în obiceiurile noastre de vacanță. La nivel mondial, ea este cea mai consumată băutură alcoolică, fiind alegerea multora care vor să se relaxeze după o zi de muncă stresantă sau atunci când stau vara la terasă. Însă obiceiul de a bea bere zilnic poate produce efecte nedorite în organismul nostru.

Dupa cum știe chiar și orice adolescent, berea conține, în mare, între 5 și 12% alcool, ceea ce o face mai puțin dăunătoare față de alte băuturi. Mai multe studii au relevat că berea poate contribui la creșterea duratei de viață, poate reduce durerea și șansele de a suferi boli de inimă.
„În ciuda legăturii pozitive dintre consumul de bere şi longevitate la bărbaţi şi femei, aceste rezultate nu ar trebui interpretate ca o invitaţie la consumul de alcool”, avertizează autorii unui studiu făcut la Universitatea din Maastricht.

Iată însă efectele negative ale unui consum regulat de bere : 

Riști să faci „burta de bere”

Berea este foarte bogată în calorii și, spre deosebire de cele din alimente, acestea se depun preponderent în zona abdomenului. Grăsimea de pe burtă este mai periculoasă pentru sănătate și mai greu de eliminat, notează Times of India. 

Vei avea probleme cu inima

Consumată moderat, berea poate fi chiar  bună pentru sănătatea inimii. Dacă depășești însă limita, alcoolul din bere poate amplifica riscul de atac cerebral, diabet de tip 2, probleme coronariene și tensiune arterială crescută.

Nici rinichii nu scapă!

Berea cu un conținut ridicat de alcool crește riscul de hipertensiune și al dezvoltării unor boli de rinichi. De asemenea, poate duce la deshidratare și la perturbarea echilibrului din corp. Pe termen lung, rinichii pot fi afectați și pot apărea pietre sau insuficiență renală.

Deficitul de vitamine apare și de la bere

Un consum regulat de bere poate determina corpul „să ceară” mai multe vitamine și minerale. Pentru a metaboliza alcoolul, organismul are nevoie de extra nutrienți, precum vitamine din grupul B. Dieta zilnică poate ajuta la satisfacerea acestei nevoie, însă corpul trebuie să lucreze mai mult pentru a le absorbi. Pe termen lung, acest proces poate duce la deficiență de vitamine, iar asta poate afecta funcțiile interne.

Bere și insomnie – o legătură directă

Rezultatele unor studii arată că băutul de bere poate ajuta o persoană să adoarmă mai rapid, dar nu o ajută și să doarmă bine. Somnul de tip REM se instalează după aproape 90 de minute de când închizi ochii, iar asta poate duce la oboseală resimțită în timpul zilei și probleme de concentrare. 

Sursa foto : sadda.ru 

Etichete

Comentează

Click aici pentru a spune ceva frumos

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.