Nutriție

8 alimente care îngreunează digestia. Nu le consuma seara! 

 

Vrei să ai un somn liniștit, cu vise frumoase, fără insomnii și coșmaruri? Depinde, în mare măsură și de ceea ce ai mâncat la cină! 

Iata ce alimente ar trebui să eviți la masa de seara:

Carnea roșie – are nevoie de 4 pana la 6 ore pentru a fi digerata complet.

Legumele – sunt bogate in fibre si de aceea sunt asimilate mai greu seara.

Chipsurile si gustarile procesate – contin glutamat monosodic ce duce la tulburari de somn.

Pastele – au foarte multe calorii si ingrasa.

Inghetata – contine prea multa grasime si zahar pentru ca organismul sa aiba timp sa le proceseze seara.

Pizza – consumata seara, dă arsuri la stomac si ingrasa. Ideal este sa o consumi la masa de pranz.

Cerealele – sunt perfecte pentru masa de dimineata, dar total contraindicate seara, din cauza cantitatii mari de zahar si carbohidrati pe care o detin.

Ciocolata – contine cofeină si te va impiedica sa dormi.

Iaurtul grecesc, laptele partial degresat si branza proaspata fac parte din categoria alimentelor usor de asimilat.

In plus, ele contin triptofan, un aminoacid care ajuta la inducerea somnului natural, reduce sensibilitatea la durere, atenueaza migrenele si actioneaza ca antidepresiv natural, reducand anxietatea si tensiunea nervoasa.

O cana de lapte cald, consumata seara, iti va da o stare de bine si te va ajuta sa ai un somn odihnitor.

Sursa foto : tvc.ru