Nutriție

Vrem să nu îmbătrânim? Iată ce trebuie să mâncăm! 

 

Cu toții ne dorim tinerețe fără bătrânețe. Piața produselor anti-îmbătrânire crește constant ; românii au devenit din ce în ce mai conștienți de efectele trecerii timpului asupra propriului organism. Totuși, multe dintre aceste produse au un cost exorbitant, astfel încât nu mulți și le permit. Putem, însă, în lipsa banilor, să apelăm la un stil de viață preventiv și la o dietă echilibrată, cu alimente care să ne ajute să îmbătrânim frumos și, mai ales, sănătos.

Iată alimentele anti-îmbătrânire care ne pot ajuta în acest scop:

1. Avocado

Uleiul care se găsește în aceste fructe vă ajută să vă mențineți pielea tânără și bine hidratată. Acestea conțin acizi grași mononesaturati care reprezintă cel mai sănătos tip de grăsime pentru sistemul cardiovascular.

2. Fructele de pădure

Conțin o multitudine de antioxidanți, reducând efectul radicalilor liberi și ajutând corpul să producă o cantitate considerabilă de colagen, ceea ce vă menține pielea fermă și tânără pentru mult, mult timp.

3. Iaurt degresat

Puteți adăuga alături de fructele de mai sus și o cană de iaurt, la mic dejunul dumneavoastră, deoarece acesta este plin de proteine și calciu, așa cum bine știți, dar și de vitamina B, responsabilă de creșterea și divizarea celulară.

4. Fructele și legumele bogate în apă

Pepenii, perele sau castraveții fac parte din această categorie şi vă vor ajuta să vă feriți de riduri printr-o hidratare intensă, alături de ceaiurile pe care, credem noi, deja obișnuiți să le beți.

5. Somonul

Conținând acizi grași de tipul Omega 3, somonul este ideal pentru a fi folosit ca și produs… anti-îmbătrânire! Vă va ajuta să vă îmbunătățiți memoria și funcțiile creierului, în timp ce va lupta contra inflamațiilor de orice tip.

6. Produsele care conțin zinc, seleniu și cupru

Zincul este esențial pentru menținerea unui sistem imunitar sănătos, în timp ce seleniul contribuie la menținerea elasticității pielii. Printre produsele care conțin aceste elemente chimice, enumerăm carnea de pui, cea de vită, nucile, năutul sau fructele uscate.

7. Morcovii și roșiile

„Cu cât mai colorate, cu atât mai bine”, spun experții, iar noi nu îi contrazicem, deoarece asta înseamnă un conținut mare de vitamine și minerale. Aceste legume sunt pline de fitonutrienți și antioxidanți, ambele substanțe protejând împotriva acțiunilor radicalilor liberi asupra tenului. Licopenul şi betacarotenul vă vor ajuta nu doar să vă protejați tenul împotriva razelor soarelui, ci și să vă creșteți rata de reparare a celulelor acestuia.

8. Tofu și laptele de soia

Aceste produse nu doar că au un conținut bogat de fitonutrienți care să vă ajute să vă menţineţi pielea elastică, ci pot contribui la încetinirea procesului de îmbătrânire.

9. Broccoli, sfeclă şi varză roşie

Aceste legume sunt detoxifianți naturali, minimalizând cantităţile de substanţe toxice din corpul dumneavoastră şi ajutând la o ritmicizare a circulaţiei sângelui.

10. Kiwi

Pe lângă gustul excelent, acest fruct are şi proprietăți anti-îmbătrânire covârșitoare. El vă va ajuta să vă menţineţi o piele fermă şi curată, oase puternice şi va neutraliza efectele radicalilor liberi asupra organismului. Mai mult, un kilogram de kiwi conţine mai multă Vitamina C decât un kilogram de portocale, aceasta fiind responsabilă de producţia de neurotransmiţători.

Sursa foto: podarimvip.ru