Sănătate

Uiți de la mână pân-la gură? Iată cum să-ți pui memoria la treabă!

Memoria este unul din atributele creierului nostru, care ne părăsește cel mai curând. Nimic nu e mai nesuferit, decât să-ți cauți juma’de oră ochelarii si să-i descoperi…pe nas!, sau nu-ți găsești nici în ruptul capului mobilul la care tocmai ai vorbit acum 10 minute, sau să ții minte că mai ai , pe undeva, un plic de Raf de copt și să nu mai ții minte unde l-ai pus! 

Pentru a-ți întări memoria, există un sistem de acțiuni.  Componenta cea mai importanta  acestui o prerezintă antrenamentul. Iată cateva trucuri care vor da rezultate neașteptate:

1) Renunță la  listele de cumpărături, si fă tot posibilul să-ți amintești, la fața locului, de ce ai nevoie. E ca o provocare!

2) Când citesti sau când te uiti la un film documentar, propune-ti să reții cât mai multe informatii. Dacă te ciocnești de cuvinte necunoscute, caută repede în dicționar și reține definiția! 

3) Joacă, din cand în când, sah.

4) învață mereu noi cuvinte din limba străină pe care o cunoști. 

Un rol important în dezvoltarea memoriei tale îl are alimentația. Iată ce ai de făcut : 

1) Consumă alimente bogate în proteine, în vitaminele din complexul B și în  acizi grasi esentiali (omega). Iată care sunt așa-numitele „Alimente ale memoriei”:  oleaginoasele (nuci si migdale in primul rand), pestele oceanic gras, carnea de vita, carnea de pasare, organele (ficat si plamani in special), leguminoasele (in mod particular fasolea boabe, fasolea pastai si lintea), cerealele integrale (paine si paste), cruciferele (conopida, broccoli, varza), ouale.

2) Ferește-te de dulciuri! Uită de fumat! Evită alcoolul! Toate acestea te ajută să fii uitucă! 

3) Foarte buni pentru tesutul cerebral sunt antioxidanții :  resveratrolul si vitaminele antioxidante (C, A, E). Dă iama, asadar, în struguri rosii, varza rosie, afine, kiwi, catina, ardei.

Ca să ai o memorie de elefant, trebuie să-ți oxigenezi bine creierul:

1) plimbă-te prin parc, cel putin 3-4 ore pe săptămână. 

2) Fă exerciții de respiratie.

3) împrietenește-te cu gimnastica  aerobică 

Iar ceea ce este mai important, nu te gândi mereu că “ai devenit uitucă”, nu-ți repeta, la nesfârșit : “Nu mi țin minte nimic!”. Autosugestia funcționează foarte bine! 

Sursa foto : d-a-design.com.ua 

Etichete
Uscatoare rufe