banner marshal garden
Sănătate

Tibetanii vă recomandă 5 ritualuri împotriva îmbătrânirii

Izvorul tinereții poate fi găsit în vechile ritualuri tibetane. Cele 5 ritualuri tibetane sunt un set de exerciții cu efect anti-îmbătrânire și de reducere al stresului. Fiecare ritual trebuie repetat de 21 de ori. Dacă exersați zilnic, cele 5 ritualuri îmbunătățesc memoria, ajută la echilibrarea hormonală, întăresc sănătatea și starea de bine.

Sfaturi:

Efectuați exerciții de respirație din diafragmă înainte de exercițiile propriu-zise.
Este important să corelați respirația cu fluxul exercițiilor.
Începeți cu câte 3 runde din fiecare mișcare, apoi creșteți progresiv până la 21.

Fapte interesante:

Numărul 21 este considerat un număr sacru de către tibetani.
Ritualurile stimulează ”chakras” (cele 7 centre energetice ale corpului) și crește nivelul energiei de la centru către exterior

Ritualul 1
Depărtați picioarele și întindeți mîinile în forma de T. Începeți să învârtiți mâinile în sensul acelor de ceasornic, cât puteți de repede, fără să pierdeți controlul. Repetați de 21 de ori. Dacă amețiți, încetiniți sau opriți-vă. Încheiați ciclul de mișcări de inspirație. Aduceți mâinile deasupra capului și apropiați palmele în poziția de rugăciune. Apoi expirați, aduceți mâinile în dreptul inimii, în poziție de rugăciune, respirați adânc până vă liniștiți.

Această mișcare este recunoscută pentru eliberarea energiilor negative și pentru echilibrare emoțională.

Ritualul 2
Așezați-vă pe spate, cu mâinile întinse pe lângă corp și palmele apăsând pe podea. Pe inspirație aduceți bărbia la piept și, fără să îndoiți genunchii, aduceți picioarele în poziție verticală.
Pe expirație, lăsați capul pe spate ușor și reveniți în poziția inițială. Repetați de 21 de ori. La final, relaxați-vă, respirați adânc stând pe spate.

Al doilea ritual întărește abdomenul și stimulează centrul energetic asociat pancreasului.

Ritualul 3
Stați în genunchi, cu șoldurile aliniate cu genunchii, iar gambele și vârful picioarelor pe podea. Pe inspirație apăsați cu mâinile în spatele coapselor, chiar sub fese, ridicați cutia toracică și arcuiți cu umerii și capul. Când expirați, da-ți drumul mâinilor pe lângă șolduri și aduceți bărbia la piept. Trageți puternic aer în piept când vă arcuiți pe spate și expirați adânc când aduceți bărbia la piept. Repetați de 21 de ori.

Acest exercițiu destide plexul, inima și gâtul. Ajută la curățarea și echilibrarea emoțiilor.

Ritualul 4
Din poziție așezată, depărtați picioarele. Țineți coloana vertebrală dreaptă și împingeți în podea cu mâinile, cu degetele îndreptate spre picioare. Inspirați, împingeți mâinile și picioarele, îndoiți genunchii. Expirați și reveniți ușor la poziția inițială. Încordați toți mușchii când împingeți și relaxați-vă când reveniți la podea. Repetați de 21 de ori.
Aceste mișcări tonifică coapsele și fesele.

 

Ritualul 5
Aduceți corpul în forma literei V.
Pe inspirație, îndoiți ușor coatele, urcând și coborând cutia toracică apoi împingeți ferm în mâini și mișcați pieptul de sus în jos. Pe expirație ridicați șoldurile și spatele. Repetați de 21 de ori.
Este cel mai important dintre ritualuri fiind cel mai bun mod de a revitaliza toți centri energetici din organism.
O dată încheiată mișcarea reveniți într-o poziție neutră care îi permite organismului să își revină. Relaxați-vă pentru câteva minute înainte de a executa toate cele 21 de mișcări. Nu vă forțați niciodată până la epuizare. Nu uitați să începeți cu câte 3 runde și abia apoi continuați până la 21 pentru a-i permite organismului să se obișnuiască și să se armonizeze.

De ce este ritualul tibetan un sprijin în lupta anti-îmbătrânire?
Sistemul nostru glandular stă la baza tinereții și vitalității. Cele 5 ritualuri tibetane asigură restabilirea dezechilibrului hormonal în organism prin stimularea fluxului energetic din sistemul glandular.

Sursa: www.sheknows.com
Foto: Getty Images

Femei de 10 pe Facebook