Diverse

Îmi urăsc corpul” – Cum să îți oprești gândurile negative și să depășești problema

Psihologul Ann Kearney vine în ajutor cu câteva sfaturi de care ar trebui să ții cont. Cu singuranță te vor ajuta

Totul este în capul tau.
„Am servit ca expert pentru un studiu de imagine corporală pentru revista Glamour în octombrie 2011. Participanții la sondaj au inclus 300 de femei din toată țara, de toate formele și dimensiunile. Ele au fost rugate să scrie gândurile negative pe care le-au avut despre corpul lor pe tot parcursul zilei.
În medie, femeile au avut în jur de 13 gânduri negative despre corpul lor.” A.Kearney

97% din femei au recunoscut că au avut cel puțin un moment când și-au urât corpul
Comentariile pot suna mereu asa – „ești o grasă fără valoare, nu-mi pot imagina pe cineva să își dorească să facă sex cu tine”, ”nu îmi place cum arăți și nici nu faci nimic să schimbi asta”.
Dacă partenerul tău spune astfel despre lucruri, poate fi considerat abuz verbal. Cu toate acestea, multe femei din întreaga țară se desconsideră și își repetă constant că nu sunt mulțumite de felul în care arată.

Neuroștiința a demonstrat că orice gând ai si dacă acesta se repetă, există riscul ca acest gând să devină obișnuit ( mai ales dacă este unul negativ)

Oamenii de știință au descoperit că în creierul uman se întâmplă lucruri fascinante. Creierul are proprietăți dinamice pe tot parcursul vieții. Celulele sale nervoase (neuronii) sunt capabile să formexe noi conexiuni, să stimuleze noi căi prin intermediul creierului și să își asume noi funcții.

Ce înseamnă asta pentru tine?
Prin atenție deliberată, pregătire mentală și practică, îți poți dezvolta mai multe gânduri pozitive. Cu cât exersezi mai mult gândurile pozitive, cu atît se integrează mai bine în creierul tău.

Senzația de emoții inconfortabile de orice fel (furie, plictiseală, tristețe) a dus la scăderea imaginii de sine a multor femei
Unul dintre factorii care pot duce la neumulțumirea corpului este proiecția. Proiecția corpului tău joacă un rol foarte important.
De exemplu, Susie, o studentă pe care am tratat-o pentru nemulțumirea imaginii de sine și anxietatea pe care a dobândit-o odată cu scăderea încrederii, a scris următoarele:
”Mă îndreptam către apartamentul prietenului meu și mă gândeam cu teamă ca după 4 ani de relație mă va părăsi. M-am oprit în fața unei ferestre și am fost dezgustată de felul cum arătam, mai ales coapsele mele”
Ea și-a spus – ”De ce ar vrea să rămână cu mine dacă arăt așa? Ea s-a simțit tristă, neajutorată și a renunțat la cina cu iubitul preferând să se plimbe timp de o oră pentru a se simți mai bine.
I-am spus – ”Trebuie să îți amintești că ai avut aceleași coapse toată ziua. Faptul că te concentrezi iar pe ele acum poate fi o distragere de la a-ți vedea prietenul, de care te temi că te va părăsi în curând.
În loc să recunoască faptul că nu mai deține controlul și că este posibil să piardă omul cu care visa să se căsătorească, ea a spus „Corpul meu nu mai are control, mai ales coapsele mele”. Nu știa cum să se ocupe de durerea pe care o simțea față de realția ei, încât a proiectat-o pe corpul ei.
Deoarece corpul ei nu era adevărata problemă, încercarea de a o schimba va eșua.

Proiectezi sentimente negative pe corpul tau? Are acest proces un rol în nemulțumirea corpului?

Iată ce ar trebui să faci pentru a-ți învinge temerile și pentru a căpăta mai multe încredere în tine
Pentru o săptămână, urmărește toate sentimentele negative pe care le ai în corpul și în mintea ta. Scopul este să recunoști momentele în care îți care critici corpul și să le oprești.

Este cu adevărat corpul tău în afara controlului sau este ceva adânc și dureros care trebuie tratat?

Ann Kearney-Cooke este psiholog în Ohio și mama a patru copii. Este cercetător la Universitatea din Columbia și cea mai citită autoare din New York Times.

Sursa : yourtango.com

surse foto: timelady.ru, bvk.news, j-wave.co.jp