Diverse

Cum să-ți “comanzi”, în somn, rezolvarea problemelor. 

 

În timpul somnului, când partea rațională a creierului nostru devine inactivă, subconștientul nostru lucrează cu motoarele turate la maxim. Dacă, în timpul zilei, ne este foarte greu să luăm o decizie, puneți-vă în funcțiune intuiția. Haideti să vedem cam ce ar trebui să facem , când avem de luat o decizie, de ales între mai multe variante sau de reconsiderat o anumită atitudine. Iată 5 pași simpli și, având la dispoziție o singură noapte, puteți considera ca problema voastră e ca și rezolvată! Cel mai bine este să optați pentru noaptea dintre vineri spre sâmbătă, sau sâmbătă spre duminică. 

În primul rand,în acest interval de timp trebuie să renunțați la activitătile curente : renunțați să mai mergeți la sala de fitness, la  bar sau în alte locuri populate. 

  

Pasul 1 : Izolați-vă

Creierul nostru lucrează fără oprire, ca un computer cu un program foarte sofisticat. El prelucrează tone de informații, cu o viteză nebună. Și, firește, obosește. Pentru a se relaxa, are nevoie de o pauză: “ să scoatem creierul din priză”. Alegeți-vă ziua, veniți mai devreme acasă, opriți telefonul, încercați să vă țineți departe de televizor și de alte surse de zgomot. Rugați familia să  nu vă deranjeze. Încercați să stați izolat și în liniște până la momentul culcării. 

Pasul 2. Ocupati-vă mâinile cu mici activități. 

Spre exemplu, cu brodatul sau modelarea sau pictura. Puteți să alegeți boabe de fasole, sau să înșirați mărgele pe o ață.  Prin aceasta curățați creierul de toate gândurile anterioare, de rutina zilei care se încheie. Neliniștile vă părăsesc , iar voi vă “setați” pentru activitatea nocturnă. 

Pasul 3 : Dați-i o sarcină creierului vostru

Încercați să vă răspundeți foarte clar la întrebarea “ Ce vreți, de fapt?” Spre exemplu : “Eu vreau să știu cum să acționez în continuare” sau “Vreau să știu pe care , din cele trei variante s-o aleg”. Închideți ochii și imaginați-vă că aveți în față o coală albă. Scrieți   mental pe ea problema pe  care o aveți de rezolvat. Fiți foarte atenți la detalii : culoarea pixului cu care scrieți, forma literelor. . Acest exercițiu îi va da creierului vostru semnalul că problema este reală și ea trebuie rezolvată. Apoi, tot mental, luați foaia de hârtie și lipiți-o de frunte, ca și cum ați aplica un magnet pe un frigider. 

Pasul 4. Mergeți la culcare

Înainte de asta însă, ascultați niște muzică clasică sau muzică de relaxare. Faceți o baie în care picurați niște ulei de lavandă. Apoi băgați-vă în pat. Abțineți-va să priviți din nou ecranul telefonului, să vă verificați corespondența, să urmăriți ultimele știri. Altminteri, toată pregătirea anterioară se duce de râpă. Dacă ați urmat acești pași, veți avea un somn adânc și liniștit. 

Paul 5. Dimineața notați-vă gândurile

De data aceasta luați o foaie de hârtie reală. Împărțiți-o pe doua coloane. Stânga scrieți ce greșeli ați facut până acum, în rezolvarea problemei ( sau ce ați vrea să îmbunătățiți în situația dată), iar în coloana din dreapta – toate ideile care vă vin, în directia îndreptării acestor greșeli. Spre exemplu : “Am făcut bine asta și asta. Dar aici am neglijat următoarele specte:…. Pentru a rezolva problema, am de făcut asta și asta…” Cand ați terminat, băgați foaia de hârtie în sertarul de la birou. Din acest moment, pe parcursul întregii zile, creierul va prelucra informația existentă și vă va furniza deciziile cele mai corecte. Notați tot ceea ce vă vine în minte , fără să analizați și să criticați! . 

Și, veți vedea! Problema dvs sigur își va găsi rezolvarea! 

Sursa : www.ipola.ru 

Comentează

Click aici pentru a spune ceva frumos

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.