Diverse

Cum să te trezești “fresh” dimineața?

 

Nu-i așa ca vă doriți să vă treziți dimineața proaspeți si nu…”loviți de tren”? Iată că există niște mici trucuri în acest sens!  

Nu toți reușesc să se trezească ușor, pentru mulți trezitul de dimineața devenind un supliciu. Recunoașteți : de cate ori nu vi s-a întâmplat să opriți deșteptătorul și să mai dormiți “macar 10 minute”, dupa care vă ia somnul cu totul si…va treziți că întârziați?!

Ca să te poți trezi mai ușor dimineața trebuie să îți creezi niște obiceiuri pe care să le respecți în fiecare zi. Adaptează-ți activitățile de dimineață în funcție de program și preferințe, dar ține cont că e nevoie de un ritual de la care să nu te abați după o zi, două, trei, indiferent cât ți-ar fi de greu. Specialiștii susțin că e nevoie ca o activitate să fie repetată între 21 și 30 de ori ca să devină un obicei. Un motiv în plus să respecți programul pe care îl stabilești chiar și atunci când simți că poți trișa, spre exemplu în weekenduri, când ai putea totuși să dormi până mai târziu.

1. Culcă-te și trezește-te la aceleași ore. Pune-te la somn la aceeași oră în fiecare seară, chiar dacă uneori simți că ești mai obosit iar alteori ai mai putea rezista câteva ore până când să ajungi în dormitor. Aceeași regulă este valabilă și dimineața: Stabilește o oră la care TREBUIE să te ridici din pat și nu te abate de la acest obicei. Rutina ii este necesară organismului tău.  

2. Renunță la obiceiul de a amâna alarma dimineața. Organismul tău va refuza să se mobilizeze și să se ridice din pat dacă știe că mai poate prinde chiar și doar câteva minute de somn în plus după ce vei apăsa butonul snooze.

3. Imediat ce te ridici din pat, pe stomacul gol, bea un pahar de apă. Nu doar că te va ajuta să te trezești mai bine, ci are și beneficii pentru sănătate, japonezii fiind de părere că este un obicei care tratează anumite boli. Apa băută la prima oră te ajută să ai mai multă energie, să elimini toxinele acumulate de-a lungul nopții în organism, să arzi grăsimile și să stimulezi tranzitul intestinal

 

4. Deschide fereastra. Asigură-te de cu seară că ai tras draperiile și că lași lumina naturală să intre în camera în care dormi. Imediat ce te trezești, uită-te către lumina care bate în dormitor. Ridică-te din pat apoi și deschide fereastra. Aerul rece nu doar că te va trezi mai bine, ci îți va da și un boost de energie

 

5. Fă cateva mișcări de stretching. Nu e nevoie să execuți o rutină completă de 10-15 chiar 30 de minute de exerciții de dimineață. Câteva mișcări de stretching sunt suficiente, mai ales dacă nu ești o fire sportivă, care să se dea în vânt după antrenamente solicitante la prima oră a dimineții. Te vei dezmorți după o noapte în care poate ai dormit în aceeași poziție, îți vei pune sângele în mișcare, îți vei crește mobilitatea și te vei simți mai energic și mai pregătit să începi o nouă zi. 

 

Ti-am oferit doar 5 sfaturi care te vor ajuta să te trezești mai ușor dimineața. Cu siguranță poți include și alte activități în rutina ta de dimineață, orice îți face plăcere și te ajută să fii fresh și plin de energie la prima oră: amână folosirea telefonului mobil și a altor device-uri cât timp ești încă în pat, folosește uleiuri esențiale pentru aromaterapie (uleiul esențial de mentă stimulează circulația sângelui, concentrarea și te ajută să te trezești mai ușor) sau fă un duș. Restul…ține de imaginația ta! 

Sursa foto : fazarosta.com