banner marshal garden
Nutriție

Cele 5 mari greșeli în alimentație, care vă împiedică să slăbiți

Greșeala 1:
Multa lume consideră că, dacă un aliment este sănătos, îl putem consuma în cantități uriașe. E o mare greșeală! Chiar și alimente precum cerealele, macaroanele din făină integrală, sau fructele , dacă le consumi în cantități mari, pot zădărnici toate încercările voastre de a slăbi.

Cum să corectezi?
• cumpără-ți un cantar de bucătărie si cântărește tot ceea ce consumi
• calculează-ți caloriile consumate zilnic
• ține minte că, pe ambalaje, este trecut numărul de calorii pentru 100 de grame de produs neprocesat, iar greutatea produsului finit poate fi mult diferită

Greșeala nr.2
Nu iei în considerare conținutul caloric al sosurilor. Multe persoane care țin cure de slăbire consideră că puțin sos nu influențează conținutul caloric al mâncării. In realitate, sosurile, mai ales cele cumpărate, au foarte multe calorii: cca 30 g de grăsimi și peste 300 kcal la 100 g.
Adăugand la mâncare 30 g de sos, consumi automat 90 de kcal.
Cum să corectezi? :
• înlocuieste sosurile din comerț cu cele naturale.
• dacă nu poți renunța la sosuri, alege răul cel mai mic : în loc de ketchup folosește pastă de roșii, iar în loc de maioneză folosește un sos din iaurt și muștar.

Greșeala nr.3 Preferați produsele degresate
Lactatele degresate nu numai că nu vă ajută să slăbiți, ci dimpotrivă, va determina să consumați și mai multe calorii. Cercetările recente Low–Fat Foods Can Make You Fatter! , efectuate de Food & Brand Lab, au demonstrat că indicația «0% grăsime» de pe ambalaj îi impinge pe consumatori la a consuma o cantitate mai mare de produs, acumulând cu cca 84 de kcal mai mult, decât dacă ar fi consumat același produs, cu un conținut normal de grăsimi. În plus, produsele degresate nu te satură, iar vitaminele din ele se asimilează mult mai greu. Deci – niciun folos și , in plus, ti se va face repede foame.

Cum să corectezi?
• cumpără produse lactate cu grăsime medie
• cand calculezi, calculează nu numai caloriile, ci și proteinele, grăsimile și carbohidrații
• citește cu atenție etichetele : în unele produse degresate, pt a le îmbunătăți gustul, se adaugă zahăr, ceea ce le va spori numărul de calorii.

Greșeala nr. 4. Preferi mâncărurile prajite

Uleiul, folosit în procesul de prăjire, crește foarte mult conținutul caloric

Cum să corectezi?
• foloseste alte metode de gătit : la cuptor sau la aburi
• cumpără o tigaie în care poți prăji fără ulei
• dacă totuși folosești uleiul la prăjit, nu-l turna din sticlă în tigaie, ci unge produsul cu ulei, folosind o pensulă

Greșeala nr.5 : Mâncați prea multe dulciuri “sănătoase”

Se recomandă deseori să înlocuim bomboanele si biscuiții cu gustări mult mai sanătoase : semințele, alunele și fructele uscate. Da, ele au mult mai multe componente sănătoase, dar și mai multe calorii.

Cum să corectăm?
• ascunde farfuria cu alune și cu fructe uscate de la locul vizibil în care stă de obicei
• înainte de a mânca astfel de produse, cântărește-le și calculează numărul de calorii.

În concluzie, treci la alimentația sanătoasă și nu lăsa greșelile și iluziile să-ți prabușească toate eforturile de a slăbi!

Sursa : lifehacker.ru

Femei de 10 pe Facebook