Sănătate

Ce se va întâmpla cu noi, dacă renunțăm, o lună, la cafea?

 

A renunța la cafeaua zilnică reprezintă o decizie dificilă și un pas hotărâtor. Firește că organismul nostru, obișnuit cu cofeina, va reacționa într-un anume fel la dispariția  bruscă a acesteia. 

Iată , așadar, 10 consecințe neașteptate , pe care le va resimți organismul vostru, dacă veți sista brusc consumul de cafea. Nu, nu este un îndemn de a o face, ci pur și simplu, dacă ați ajuns la concluzia că beți prea multă cafea, atunci e bine să aflați ce veți păți dacă nu o veți mai face. 

1.    Puteți slăbi

       Oamenii de știință din Universitatea Duke ( SUA) au ajuns la concluzia că , consumul de cofeină prin diferite băuturi ( cafea, ceai, bauturi carbogazoase) conduce la creșterea nivelului de zahăr din sange cu 10 procente. Ca să nu mai vorbim de zahărul și lăptișorul pe care le adăugăm cafelelor noastre! 

2. Vă puteți îngrășa

     Renunțând la cafeaua de dimineață, puteți începe să mâncați mai mult? Cafeaua are darul de a diminua pofta de mâncare, așa că dependenții de cafea vor simți nevoia să mănânce, dacă vor renunța la a o mai consuma.  

3. Vi se va îmbunățăți somnul

    Corpul vostru va începe să se obișnuiască cu absența acestui produs și vă veți simți, poate, obosiți. Dar cu timpul senzația va dispărea și veți câștiga un somn foarte bun. Oricum, chiar și dacă veți continua sa beți cafea, să nu 9 faceți cu mai puțin de 6 ore înainte de somn. 

 

4. O să vă deranjeze mai puțin durerile de cap

     Nemaibând cafea, corpul este văduvit de adrenalină și dopamină ( hormoni cu rol de stimulenți naturali), care îi mențin tonusul. Ele sunt înlocuite de adenozină ( alt hormon) care este responsabil de oboseală și relaxare. Chimia creierului se reconfigurează, de aceea apar durerile de cap. De aceea este bine să vă lăsați treptat de cafea, nu dintr-o dată. Și să înlocuiți o vreme cafeaua cu ceaiul, ca să vă fie ușor să depășiți dependența de cofeina. 

5. Vă puteți îmbolnăvi, pe termen scurt

    Practica renunțării la cafea a demonstrt următoarele efecte secundare posibile : depresie, anxietate, amețeli, simptome de gripă, labilitate emoțională, moleșeală. Dar sunt stări trecătoare, nu durează mai mult de două saptămâni. 

 

6. Un zâmbet alb și frumos

    Se știe, cafeaua distruge smalțul dinților, colorându-ne dantura într-o culoare mai închisă, ceea ce nu ne bucură din cale-afară. 

7. Veți constata un deficit de antioxidanți

     Cafeaua este o sursă-cheie de antioxidanți. Dacă consumam cca 3 cești pe zi, reducem riscurile unui șir întreg de îmbolnăviri, de la cancer la Parkinson. 

8. Vă veți concentra mai greu

    Oboseala și iritabilitatea reprezintă două din efectele renunțării la cafea, ceea ce conduce la diminuarea  capacității de concentrare. De fapt, se diminuează stimulenții care există în  compoziția cafelei și crește concentrația de adenozină, care generează senzația de oboseala. Pentru a vă menține puterea de concentrare, e bine să mestecați, spre exemplu, gumă de mestecat : atunci creierul va rămâne activ. Însă după 7 zile de la renunțarea la cafea, veți constata că productivitatea vă va crește din nou iar senzația de oboseală va dispărea. 

9. Va crește probabilitatea de a fi constipate

    Cafeaua are capacitatea de a stimula peristaltica intestinală. Va trebui să umblați la dietă, pentru a vă stimula digestia. Sau să folosiți, o vreme, laxative. 

10. Veți fi mai liniștite 

      Cofeina crește adrenalina, dar și hormonii stresului ( cum ar fi cortizolul). Dacă cafeaua vă produce agitație și nervozitate, e clar că trebuie să renunțati la ea. Veți deveni deodată mult mai calme, mai relaxate. 

Așadar, cântăriți plusurile și minusurile renunțării la cafea și luați decizia cea mai înțeleaptă. Macar acum o veți face în cunoștință de cauză. Ceea ce nu înseamnă că nu vă mai puteți răsfăța, o dată pe săptămână, cu o ceașcă de cafea! Vi se va părea și mai delicioasă! 

Sursa : hochu-vse-znat.ru