Amintiri din valiza LAMONZA Călătorii

Amintiri din valiza LAMONZA. Episodul 210. Kakao Friends , la Seoul, nu înseamnă nicidecum “Prieteni de ..cacao”!

Am întâlnit, la Seoul, un super-magazin , ca un soi de Disneyland, dar cu specific coreean și nume …inedit! KAKAO-FRIENDS! La noi, imediat te-ai duce cu gandul la  Prieteni “de …cacao” , adică de nimic, ca să nu folosim traduceri jenante!😂😂 Și pentru ca astăzi TVR2, va difuza, al ora 15,  filmul meu despre Seoul ( in cadrul serialului “Vacanțe ..de 10”, am extras de pe fundul valizei LAMONZA câteva fotografii din DDP – un soi de “mall artistic” din Seoul, unde, printre alte spații dedicate designului și artei, am întâlnit și năstrușnciul magazin.

Pentru locuitorii Seoul-ului, DDP înseamnă:  Dongdaemun Design Plaza. Iar ca suprafață, cele trei inițiale se traduc în cei 62.108 metri pătrați, împărțiți intre trei clădiri impunătoare : Sala Artei, Muzeul și Laboratorul de design, plus o sumedenie de alte spații adiacente.
Lumea vine aici ca să se relaxeze, să se distreze cu prietenii, să viziteze expoziții, să participe la diferite programe experimentale, la răsunătoare show-uri de modă și la concerte ale unor vedete în vogă, coreene sau internaționale. Scopul final este promovarea culturii designului, îmbunătățirea calității vieții noastre de zi cu zi și crearea unei societăți mai bune pentru fiecare dintre noi.
Parcurgem, cu camera pornită, câteva magazine de design, minunându-ne de felul în care imaginația sprințară a
creatorilor coreeni a reușit să schimbe într-un mod inedit fața unor obiecte care ne înconjoară în viața de zi cu zi. Ne amuzăm, intrând în magazinul cu o  denumire veselă:  “Kakao Friends”. Ce fel de prieteni or fi aceștia? de cacao?!? Nicidecum! Este magazinul simpaticelor personaje de pe omologul coreean al What’s App-ului folosit de noi, denumit, în Coreea, “Kakao chat”. Iar animăluțele astea hazlii sunt, de fapt, acele emoji pe care coreenii le folosesc, în corespondențele lor electronice! Designerii le-au transpus într-o sumedenie de articole drăgălașe pentru folosința zilnică, in special a tinerilor. Produse de birotică, rechizite școlare, tricouri inscripționate, periuțe de dinți, prosoape, lenjerie de pat, șorțuri de bucătărie, farfurii, cești și pahare – toate purtând pe ele chipurile emoticoanelor coreene. Printre rafturi, edilii magazinului au plasat păpuși uriașe – în fapt –  din nou emoticoanele cu pricina, intenționat supradimensionate pentru ca vizitatorii să-și poată face fotografii cu simbolurile folosite zi de zi, in corespondența electronică.
Ne plimbăm – eu și Victor – cu o plăcere nebună printre rafturi, bucurându-ne ca niște copii de produsele expuse și întristându-ne de prețurile extrem de piperate pentru buzunarele noastre de români pârliți! La plecare, Victor aproape că se tăvălește pe jos, încercând să mă conving să cumpărăm și noi un mini-coș de gunoi, cu chipul unui pui de găină gălbior. Cedez, ca o mamă iubitoare, acceptând ca , la întoarcere, un sfert din valiză să fie ocupat de această amintire coreeană inedită!

NOTA : Urmăriți, la ora 15, pe TVR2, filmul “7 zile la Seoul”, in cadrul serialului “Vacanțe.. de 10”

Rubrică oferită de LAMONZA : https://www.lamonza.ro/