Era bine să fie așa!…Însă NU, eu n-o să mă pot plimba niciodată, pe străzile Bucureștilor, cu o mașină Lifan, produsă la Chongqing. Și nu pentru că nu ar fi bună, căci autoturismele acestui brand sunt perfecte și cutreieră-n lung și-n lat lumea cea mare. Doar că restricțiile impuse de Uniunea Europeană împiedică importul în țările UE a autoturismelor chinezești.
Însă la Lifan se produc și motociclete , care , pe deasupra, sunt atât de cochete, încât parcă mă bate gândul să-mi aleg una, asa, mai de damă, cum îmi recomandă însoțitorul meu, tinerelul Shu Wang, unul din managerii diviziei “Motociclete”. Are 30 de ani, a terminat ingineria in China , după care a mai adăugat studiilor făcute aici, încă doi ani, in SUA. Ca o paranteză, statul chinez încurajează ca tot mai mulți tineri sa-și desăvârșească studiile în Occident, de unde să revină ( și chiar revin!) cu un suflu nou, atât de benefic unei țări aflată în plină ascensiune.
...Așadar, Shu Wang îmi recomandă niște modele “de damă”, care-mi fac rău de tot cu ochiul! Mai ales că 2000 de Euro nu sunt chiar un capăt de țară! Doar că eu mă aflu…la un capăt de lume, iar motocicleta e cam greu de strecurat in bagajul de cală!…
Așa că mă mulțumesc să privesc, de-a stânga și de-a dreapta mea, cum, pe benzi automatizate de producție, prind viață motocicletele firmei Lifan, având un design modern și performanțe compatibile cu cele mai noi modele, produse pe glob. Viteza obținută de ele este 180 km la oră ( de notat că , pe șoselele din China nu poți depăși 120 la oră, fără să te trezești cu o amendă usturătoare! ), iar ceea ce mi s-a părut interesant, este că clientul, după ce a optat pentru o motocicletă, fie ea clasică sau electrică, își poate configura singur modelul dorit, atât din punct de vedere al culorii, cât și al restului detaliilor.
La Lifan se produc 700.000 de motociclete pe an. E o cifră impresionantă, dar nu mă miră, căci la benzile de lucru observ foarte multe femei, care sigur îi întrec pe bărbați, la capitolul “hărnicie”! ..Sunt 1000 de lucrători în această secție, și aproape jumătate …poartă fustă! “- Nu veți vedea același lucru și în fabrica de mașini! Acolo procentul este de doar 10%” – mă informează înoțitorul meu, cu care comunicarea este, de altfel, foarte ușoară, iar dl.Luo are posibilitatea să mai răsufle și dânsul ușurat : Shu Wang vorbește o engleză perfectă.
Autoturismele se produc însă intr-un alt loc, așa că ne multumim să le filmăm doar pe cele câteva, din expoziție. Și care, fie vorba între noi, arată impecabil! Așa că nu e de mirare că, în peste 20 de țări ale lumii, locuitorii conduc mașini produse în Fabrica din Chongqing. Spre marea piată Rusiei, bunăoară, pornesc zilnic câte 100 de astfel de mașini, Lifan situându-se pe primul loc între toate mărcile importate din China.
Insoțindu-ne, mândru, printre produsele fabricii sale, Shu Wang ține să ne precizeze că o atenție foarte mare, în compania Lifan îi este acordată promovării Noului, drept care, în sectorul Cercetării, lucrează peste 1000 de specialiști. Lifan evoluează neîncetat, asemeni tării în care ne aflăm. Chipul său este total diferit de cel al micuței făbricuțe, pusă le picioare, cu doar 200.000 de Yuani, de dl. Yin Mingshang, care a renunțat la funcția sa de editor si s-a apucat de afaceri. Astăzi, domnul Yin este un pensionar aflat la venerabila vârstă de 80 de ani, iar Lifan – “copilul” său – este , la loc de cinste, în Top 500 cele mai puternice companii chineze. În noiembrie 2010, firma a fost cotată la bursa din Shanghai, iar produsele purtând sigla Lifan sunt exportate în peste 100 de țări de pe toate continentele.
…La plecare, primesc, în dar, o cutie misterioasă. La hotel, misterul se elucidează : este un …autoturism Lifan în miniatură! Copia, la scară, a celor văzute în fabrică, este perfectă și, amuzată, anticipez cum, odată ajunsă acasă, la întrebarea “Ce ți-ai adus, din China?” răspunsul meu va fi, spre disperarea inbvidioșilor : “ – Un automobil Lifan!”
Proiect realizat cu sprijinul Asociație de Prietenie a Chinei cu popoarele lumii, filiala Chongqing
Mulțumim pentru sprijin Ambasadei Chinei la București și Camerei de comerț și industrie România-China
Călătorie oferită de TURKISH AIRLINES
Comentează