Nutriție

Te încurcă grăsimea de pe burtă? Iată cum să scapi de ea în mod natural

 

Fiecare femeie isi doreste sa arate cat mai bine si, bineinteles, sa scape de așa-numiții “colăcei” – altfel spus, de stratul adipos de pe abdomen.

Pe lângă aspectul inestetic, grasimea abdominala ne poate afecta si sanatatea. Grasimea de pe organele din jurul abdomenului este nociva, ea putand conduce la diabet, boli de inima, atac de cord dar si demență. Cand vine vorba de a pierde grasimea , un rol esential il joaca alimentatia, deoarece o hrana corecta iti poate detoxifica ficatul si accelera metabolismul. Mai jos aveti cateva remedii naturale care va vor ajuta in acest proces:

1. Apa cu lamaie.

Un ficat incarcat nu poate metaboliza eficient grasimea, care se va depunde astfel in jurul taliei. Apa cu lamaie conduce la  o crestere a enzimelor responsabile cu detoxifierea ficatului, acesta reluandu-si functiile in mod eficient. Dimineata, cu 30 de minute inainte de masa , stoarceti o lamaie intr-o cana cu apa calduta sau la temperatura camerei. Amestecati si beti pe stomacul gol in fiecare zi.

2. Uleiul de peste

Uleiul de peste este bogat in acizi grasi omega 3, care ajuta la ruperea depozitelor de grasimi din jurul taliei. Daca nu puteti lua ulei de peste, consumati peste gras, bogat in omega 3.

Luati 6 g de ulei de peste zilnic ( o lingură plină, aproape sa se reverse). Ca alternativa, consumati peste precum somon sau macrou de 2 ori pe saptamana. Tonul este iarasi bogat in omega 3.

3. Semințele de chia

Pe langa omega 3, semintele de chia sunt o sursa buna de antioxidanti, calciu, fier si fibre care va ajuta sa simtiti senzatia de satietate pentru mai mult timp. Se recomanda 4-8 linguri de seminte de chia pe zi pentru a alunga foamea si a evita sa mancati prea mult. Adaugati semintele de chia la smoothie-uri, salate sau in iaurt,  in cereale sau ca agent de ingrosare a sosurilor sau supelor.

4. Ceaiul de ghimbir

Pe langa faptul ca este un digestiv natural, ghimbirul are si efect termogen. Agentii termogeni conduc la cresterea temperaturii corpului, fapt ce ne ajuta la arderea grasimii abdominale in mod eficient. Tot ghimbirul este raspunzator de reducerea cortizolului, numit si  hormonul “stresului” ce poate genera o serie de probleme de sanatate, printre care si cresterea in greutate.

Va recomandam sa beti, pe zi,  cel puțin 2 căni de ceai de ghimbir cu lamaie si o lingura de miere de albine.

5. Ceaiul de papadie

Daca grasimea abdominala se datoreaza retentiei de apa, atunci papadia va poate veni in ajutor. De asemenea, papadia imbunatateste capacitatea de functionare a ficatului. Ceaiul de papadie elimina apa si toxinele din organism , in special din zona abdominala. Combinat cu condimente ce reduc grasimile, ceaiul de papadie nu numai ca va avea gust placut, dar va reduce si grasimea abdominala, datorata retentiei de apa.

Puteti sa adaugati in ceaiul de papadie si scortisoara, ghimbir sau frunze de menta.

Precautii: Daca aveti caile biliare blocate sau probleme  legate de vezica biliara, evitati ceaiul de papadie. Consultati doctorul inainte de a consuma acest ceai.

6. Scortisoara

In afara de aroma sa deosebita, scortisoara va ajuta sa reduceti grasimea din organism. Ca si ghimbirul, scortisoara are efect termogen. Astfel, scortisoara tinde sa produca caldura prin stimularea metabolismului. Puteti sa introduceti o lingura de scortisoara in dieta zilnica deoarece aceasta stimuleaza metabolismul. O puteti include in bauturi precum ceaiuri, cafea, sa o presarati peste painea prajita  sau cereale dar si in deserturi dietetice.

7. Ceaiul verde

Acesta accelereaza metabolismul si astfel, cantitatea de grasimi arse creste. Se mareste caldura din corp, accelerand metabolismul si, ca urmare, arde caloriile.

De asemenea, ceaiul verde  ajuta la controlarea apetitului. Nutrientii ce se afla in ceai, trimit semnale catre creier si stomac scazand apetitul si micsorand cantitatea de mancare ceruta de organism.

Puteti infuza 1-2 linguri de ceai verde in apa fierbinte in jur de 70-90 grade celsius , pentru evitarea gustului amarui. Puteti de asemenea sa adaugati frunze de menta, busuioc si lamaie.

8. Uleiul din nuca de cocos

Acesta se digera foarte usor, deoarece nu contine o cantitate foarte mare de acizi grasi. Spre deosebire de grasimea din uleiurile rafinate, care este stocata de organism si duce la ingrasare, uleiul din nuca de cocos contine grasimi care nu sunt transformate in depozite, ci in energie. El accelereaza metabolismul cu ajutorul trigliceridelor, iar grasimea continuta de acest produs nu se va depune.

Deoarece are un continut ridicat de carbohidrati, uleiul din nuca de cocos va asigura o senzatie prelungita de satietate, ceea ce inseamna ca veti simti mai rar nevoia de a rontai snacks-uri sau dulciuri. Astfel, veti oferi organismului mai putine calorii si il veti ajuta sa topeasca depozitele de grasime.