Nutriție

Și biscuiții au regele lor!

Am avut plăcerea să îl întâlnesc de curând pe directorul general al RO STAR, unul dintre cei mai importanți producători de biscuiți de pe piață, domnul Halil Bulut, supranumit și ‚regele biscuitilor’. Alături de soția sa a înființat în 1996 această fabrică, la acea dată intrând pe piață cu o gamă de 7 sortimente și o capacitate de producție de 40 tone zilnic. Astăzi compania produce 60 sortimente de biscuiți, dintre care cei mai cunoscuți sunt Petit Beurre, Picnic, Maia, Baby Star, Baby Cereale, Max’s, Dita și Big Fox, cu exporturi în Bulgaria, Ungaria, Spania, Italia, Polonia, Suedia, Cipru, Angola și Canada.

V-ați întrebat vreodată cum se produc biscuiții? Primul lucru care îţi atrage atenţia odată intrat în fabrică este mirosul dulce de vanilie. Vanilia este de altfel, alături de cacao, unul dintre ingredientele de bază folosite. Pentru fiecare sortiment in parte făina, amidonul, laptele praf şi zahărul sunt cântărite apoi mixate cu grijă în malaxor, astfel încât aluatul să fie elastic, condiţie primordială pentru ca biscuiţii să rămână întregi. Nu se folosesc îndulcitori, ci doar zahăr amestecat cu apă. Unele produse nu conţin deloc zahăr. Aluatul trece apoi pe o bandă unde mai mulţi cilindrii îl presează până la grosimea potrivită, luând forma de biscuit după ce e ştanţat. Ulterior biscuiţii sunt duşi pe o bandă la zona de coacere (la cel puţin 160 grade) în nişte cuptoare imense, care măsoară 50 metri lungime. Timpul de coacere variază de la 7 la 11 minute, în funcţie de dimensiunea şi greutatea produsului. După răcire biscuiţii sunt ambalaţi şi depozitaţi, apoi livraţi în întreaga ţară.

“Am venit în România în 1992 cu soția și un copil de zece luni. După un an s-a născut și mezinul. Nu m-am simțit niciodată străin, mă simt ca acasă aici”, mi-a mărturisit Halil Bulut.

L-am întrebat ce se consumă cel mai mult la noi și mi-a răspuns că biscuiții simpli și biscuiții cu cremă. Iar conform ultimelor tendințe, compania își dorește să înlocuiască zahărul cu îndulcitor natural. Ce a făcut până acum Rostar să reziste este notorietatea, longevitatea și coerenţa brandului, calitatea produselor, sortimentația și raportul excelent calitate-preț.

„Oamenii care lucrează de ani de zile în fabrică sunt cei care pun pasiune în tot ce fac, profesionalismul și loialitatea față de meseria lor asigurând printre cele mai bune produse de pe piață. Pot să spun cu mâna pe inimă că avem mulți oameni de 10 în echipa noastră. Iar femeile de 10 au o pondere importantă. Pasiunea pe care o pun în producția biscuiților RoStar ajunge la consumatorul final, care știe că nu va fi dezamăgit de alegerea făcută.”

Am plecat de la fabrică cu miros de vanilie și cacao în haine, încărcată de biscuiți și nostalgie. Când eram mică îmi doream să lucrez într-o fabrică de dulciuri. Ei, măcar am vizitat-o ☺