Industria fashion-ului și ecologia – sunt teme aflate într-o puternică ascensiune si iată un nou pas în întărirea alianței dintre ele. Companii de talie internațională au semnat un așa-numit “pact al modei”. Între clauzele sale se menționează că, în următorii 30 de ani, trebuie să promoveze așa numita modă ecologică.
În ajunul summitului G7 desfășurat în Franța, cele mai mari companii de modă și din industria textilă au semnat un acord pein care părțile se obligă să diminueze efectele negative ale activitatii lor asupra mediului înconjurător.
Pactul a fost redactat de directorul general al Companiei Kering (grupul de firme în componența căruia intră Gucci, Saint Laurent și Alexander McQueen) Francois Henri Pinault, la îndemnul președintelui Franței, Francois Macron. În acordul respectiv erau menționate elemente de importanță majoră pentru întreaga planetă:
“Moda este una dintre industriile cele mai influente, de aceea ea trebuie să joace un rol-cheie în lupta 0entru un viitor mult mai stabil. “
Așa nu itul “pact în modă” se concentrează pe trei direcții anume : avertismentul cu privire la încălzirea globală, restabilirea bio-diversității și curățarea oceanului planetar de plastic. Pentru a atinge aceste obiective, companiile trebuie să diminueze, până în 2050, până aproape de zero, emisiile de gaze care produc efectul de sera, să vegheze la starea oceanului planetar, să renunțe definitiv la pungile de plastic, să militeze împotriva tăierii pădurilor și colectării bumbacului.
Printre companiile care au fost de acord cu semnarea acestui pact se numără : Armani, H&M Group, Kermer, Hermes, Ralph Lauren, Stella McCartney și multe altele, totalizând 150 branduri cunoscute.
Ținuta de pe manechin este realizată din lemn de palmier și este o creație a designerului francez Patrick Lafrontiere.
Adidașii eco sunt realizați de firma Adidas din deșeuri și năvoade de pescuit