Modă

Moda ECO : câteva mari companii de modă s-au înțeles să apere mediul înconjurător

 

Industria fashion-ului și ecologia – sunt teme aflate într-o puternică ascensiune si iată un nou pas în întărirea alianței dintre ele. Companii de talie internațională au semnat un așa-numit “pact al modei”. Între clauzele sale  se menționează că, în următorii 30 de ani, trebuie să promoveze așa numita modă ecologică. 

În ajunul summitului G7 desfășurat în Franța, cele mai mari companii de modă și din industria textilă au semnat un acord pein care părțile se obligă să diminueze efectele negative ale activitatii lor asupra mediului înconjurător. 

Pactul a fost redactat de directorul general al Companiei Kering (grupul de firme în componența căruia intră Gucci, Saint Laurent și Alexander McQueen) Francois Henri Pinault, la îndemnul președintelui  Franței, Francois Macron. În acordul respectiv erau menționate elemente de importanță majoră pentru întreaga planetă: 

“Moda este una dintre industriile cele mai influente, de aceea ea trebuie să joace un rol-cheie în lupta 0entru un viitor mult mai stabil. “

Așa nu itul “pact în modă” se concentrează pe trei direcții anume : avertismentul cu privire la încălzirea globală, restabilirea bio-diversității și curățarea oceanului planetar de plastic. Pentru a atinge aceste obiective, companiile trebuie să diminueze, până în 2050, până aproape de zero, emisiile de gaze care produc efectul de sera, să vegheze la starea oceanului planetar, să renunțe definitiv la pungile de plastic, să militeze împotriva tăierii pădurilor și colectării bumbacului. 

 Printre companiile  care au fost de acord cu semnarea acestui pact se numără : Armani, H&M Group, Kermer, Hermes, Ralph Lauren, Stella McCartney și multe altele, totalizând 150 branduri cunoscute. 

pastedGraphic.png

Ținuta de pe manechin este realizată din lemn de palmier și este o creație a designerului francez Patrick Lafrontiere.pastedGraphic_1.png

Adidașii eco sunt realizați de firma Adidas din deșeuri și năvoade de pescuit 

pastedGraphic_2.png

Din sticlele colectate in Taiwan , brandul Girlfriend Collective realizeaza echipament sportiv. 

Potrivit cercetărilor Programului ONU cu privire la Mediul Înconjurător, lansat în noiembrie 2018, industria modei este răspunzătoare de 20 % din apele reziduale și 10% din emisiile de dioxid de carbon ale lumii, ceea ce reprezintă mai mult decât transporturile feroviare și maritime, luate la un loc!  De asemenea, procesul de colorare a țesăturilor este considerat a fi a doua sursă de poluare a apei din lume! Iar pentru fabricarea unei singure perechi de blugi sunt necesari cca 8000 de litri de apă. 

pastedGraphic_3.png

Ochelarii de soare și ramele  Sea2see sunt executați din recondiționarea plasticului trecuperat din oceane. 

pastedGraphic_4.png

Brandul ucrainean  Golub.udp foloseste , ca materie primă pentru articolele sale, blugi refolosiți. 

Brandurile din modă devin, iată, foarte atente la componenta  eco, ceea ce nu poate avea nicio implicație negativă. Nu trebuie decât să asteptăm să vedem ce efect va avea pactul de mai sus asupra industriei modei

Sursa : hochu.ua 

Publicitate