Drage doamne, sunt sigur că fiecare dintre voi a avut cel puțin o dată o dilemă majoră atunci când a găsit o piesă vestimentară sau un accesoriu wow care nu avea cel mai accesibil preț.
Deși v-am mai povestit eu despre cum să faci shopping cu cap, nu v-am spus despre tehnica pe care o aplic eu și o mare parte a clienților pragmatici, când vine vorba de produse scumpe.
În astfel de situații, este recomandat sa aplicați regula celor 3P: preț per purtare. Să vă detaliez. Atunci când, spre exemplu, găsiți o geantă absolut genială care costă de 2 sau 3 ori mai mult decât o geantă normală trebuie să vă gândiți la profitabilitatea afacerii achiziționării lor. In felul următor: cât de des o puteți purta efectiv? De 10 ori? De 20 de ori? De 40 de ori? Ei bine, luați prețul genții cu pricina și împărțiți-l la numărul de purtări. Dacă rezultatul – prețul per purtare vi se pare rezonabil, înseamnă că geanta merită toți banii.
În extrema cealaltă punem cumpărăturile la reducere. Sau chilipirurile. Și în acest caz aplicând aceași regulă 3P, calculați! Ipotetic vorbind, găsiți o super bluză din bumbac la un preț infim. Problema e că bluza nu vă avantajează și are și o culoare pretențioasă. Probabil o veți purta de 2 ori. Își merită investiția? Cel mai probabil vă costă mai mult purtarea bluzei decât cea a genții deși prețurile lor sunt invers proporționale.
Vă las acum cu această regulă simplă și vă doresc… shopping plăcut!
Comentează