Nutriție

Consumați iaurt grecesc? Sunteți deștepte!

 

E în vogă de multă vreme, nu de azi, de ieri. L-ați gustat, cu siguranță, și nu o dată : nu-inașa că gustul lui cremos, care aproape că aduce a smântână, este minunat? Motivul – trece printr-un proces diferit față de alte iaurturi, pentru că se elimină zerul – un lichid care conține lactoză, un zahăr natural găsit în lapte. Efectuarea iaurtului implică fermentarea laptelui cu culturi vii de bacterii benefice iar îndepărtarea zerului produce un iaurt mai gros, mai cremos Consumul de iaurt grecesc poate fi benefic pentru sănătate grație nutrienților pe care îi conține, incluzând: calciu, proteine, probiotice, iod, vitamina B-12. 

Va place iaurtul grecesc? Bine faceți! 

Iată câte aveți de câștigat: 

  1. Oasele voastre devin mai sănătoase

…asta pentru că iaurtul grecesc este bogat în calciu și proteine. Calciul promovează sănătatea osoasă și poate reduce riscul de osteoporoză, o boală de care fiecare femeie ajunsă la menopauză este amenințată.

  1. N-o să va mai domine senzația de foame toată ziua bună-ziua

…asta datorită faptului că iurtul grecesc este bogat în proteine. Consumându-l,  senzația de sațietate mult mai rapid decât de obicei. 

3. Metabolismul ne este stimulat

O dieta bogată în proteine poate crește numărul de calorii pe care le putem arde pe zi. Așa că mănâncă iaurt grecesc : el te va ajuta la scăderea în greutate și la stimularea metabolismului.

4. Vei avea un intestin mai sănătos

…asta pentru că el conține probiotice (bacterii bune care pot restabili echilibrul bacteriilor sănătoase în intestin). 

5. Încurajarea bunei sănătăți mentale

Un studiu din 2016 a constatat că lucrătorii care au mâncat 100 de grame de iaurt probiotic pe zi sau au luat o capsulă probiotică zilnică au avut mai puțină stres, depresie și anxietate decât cei care nu au făcut-o. Acest efect se datorează probabil relației dintre intestin și creier și abilității intestinului de a produce neurotransmițători, cum ar fi serotonina și dopamina.

6. Masa musculară va fi și ea …răsfățată! 

Alimentele bogate în proteine pot ajuta la construirea masei musculare.

7. Ai tensiune arterială? Iaurtul grecesc e salvarea ta! 

O cercetare din 2013, care implică mai mult de 700 de participanți, a constatat că laptele fermentat cu probiotice a contribuit la reducerea tensiunii arteriale. 

8. Îți scazi riscul de a face diabet de tip 2

Cercetătorii au asociat consumul de iaurt la un risc redus de diabet zaharat tip 2, potrivit unui studiu din 2014.

Iată câteva idei, apropo de cum să mănânci iaurtul grecesc: 

– un bol de mic dejun sau desert cu banane și afine;

– să-l folosești în loc de smântână, la ciorbe, sosuri

– pe biscuiți sau pe pâine în loc de unt;

Poftă bună, la iaurt! 

Sursa foto: dreamstime

Femei de 10 pe Facebook