Diverse

Spune stop gândurilor negative!

Nimic bun nu derivă dintr-o gândire negativă. Buddha spunea: ”Nici cel mai aprig dușman al tău nu îți poate provaca atâta rău cât o pot face gândurile tale necontrolate.” Aceste gânduri pot fi, cu adevărat foarte periculoase și îți pot provoca multă suferință. Ceea ce ai de făcut, este ca atunci când îți apar astfel de gânduri să încerci să le pui capăt imediat, prin restructurare cognitivă. Cum poți face lucrul acesta? Dr. Alice Boyes, psiholog specialist în domeniu ne dezvăluie 5 pași:

1. Analizează gândul  

Ia o scurtă pauză și mergi într-un loc liniștit. Încearcă să îți analizezi gândurile. Gândurile negative sunt, de obicei, rezultatul unor pattern-uri iraționale. Nu ai nevoie de terapie. Trebuie doar să observi.

2. Găsește soluții  

Din păcate, faptul că te gândești în continuu la o anumită problemă, nu înseamnă că rezolvi ceva. Așadar, este inutil să te consumi. Încearcă să găsești o modalitate de a schimba aceste gânduri.

Iată ce poți face:

Ia o foaie de hârtie și trasează 2 coloane. Denumește prima coloană ”gânduri” și pe cea de a doua coloană ”soluții”. Când îți apare gândul, scrie tot ceea ce îți trece prin minte în coloana cu soluții. La finalul săptămânii, numără de câte ori ți-a apărut gândul și sentimentele și soluțiile pe care le-a trezit în interiorul tău. Găsești ceva util? Dacă nu, citește din nou pct. 1.

3. Determină cauza  

Dacă vrei să îți schimbi gândurile negative, trebuie să observi ce se află în spatele lor.

Ia din nou o foaie de hârtie și desenează două coloane. În coloana A scrie motive de susținere a gândurilor iar în coloana B lucruri obiective care demonstrează exact contrariul a ceea ce gândești. Care este informația pe care ai obținut-o din acest exercițiu?

4. Exersează înțelegerea 

Christopher Bergland, sportiv și om de știință declara în acest sens: “Oprește-te. Respiră. Gândește-te la gândurile tale. Fiecare poate folosi această metodă de înțelegere, pe parcursul zilei, pentru relaxare, concentrare și pentru o stare de bine și optimism.”

5. Înțelege efemeritatea lucrurilor

Gândurile negative sunt temporare nu au nicio putere dacă nu le permiți lucrul acesta. Oricâte gânduri negative îți trec prin minte, este important să îți amintești că sunt doar niște gânduri și că nu au nicio putere asupra ta. Tu ești cea care deține controlul. Dacă doar le observi și nu le dai importanță, se vor risipi.

Fă ceva pozitiv, ceva care îți place astfel încât mintea ta să fie ocupată și să nu existe loc liber pentru gânduri negative.

Sursa: mindwaft.com

Uscatoare rufe