Nutriție

liceu xenopol

 

Multe femei observă că , odată cu trecerea anilor, acumulăm kilograme în plus, chiar dacă, practic ne hrănim la fel ca în tinerețe. Ba, dimpotrivă, uneori chiar ne limităm serios cantitatea de mâncare. În plus, constatăm că începem să nici nu mai slăbim atât de ușor!
Când ai 20 de ani, nu e de mirare că poți să slăbești, în timpul examenelor, mâncând fără limite! Dar încearcă să faci același lucru la 40 de ani! Nu mai spunem, la 50! Rezultatul va fi dramatic!
Care sunt, așadar, motivele acumulării de kilograme, după această vârstă? Și, mai ales, cum poate fi ea combătută?

Motivul 1: Consumăm mult mai puțină energie. Este demonstrat img_3299științific că , la fiecare 10 ani, consmumul de energie el omului se diminuează cu 10 procente. Organismul își incetinește activitatea: schimbul de elemente e mai lent, la fel și circulația sângelui, respirația. In consecință, corpul acumuleaza kilograme.

Motivul 2: Modificarea activității hormonale. Acest motiv ne afecetează în special pe noi, femeile. De regulă, kilogramele noastre sporesc atunci când suntem însărcinate sau când alăptăm. Organismul începe să acumuleze, așadar, „rezerve”. Suferă, din acest motiv, în special femeile predispuse la îngrășare. Același pericol apare și la menopauză.

img_3303Motivul 3 : Psihologic. În tinerețe, ai mult mai multe motive de păstrare a tonusului ridicat. Până la 30 de ani ai multe de rezolvat : studii, carieră, familie, alte multe interese. Deci consumul de energie este sporit. Cu cât înaintăm în vârstă, cu atât mai mult se instalează rutina în viața noastră. Uneori, din cauza unor emoții puternice și a unor situații de viață complicate, oamenii își caută refugiul în mâncare.

Motivul 4 : Genetica. Nu are rost să ne contrazicem : genetica este o chestiune tare..încăpățânată! Dacă ați ști măcar, ce eforturi sisifice face Jessica Alba pentru a se păstra mereu în formă, având în vedere că tot neamul ei este alcătuit din supraponderali! In general însă, chiar și cei mai sănatoși oameni sunt programați pentru a se îngrășa, odată cu vârsta. În tinerețe, ceea ce ne slăbește este stresul, însă după 35 de ani începe să se formeze acea insulină, care generează grăsimea.

Motovul 5: Dietele. Nu există practic nicio femeie, care , măcar o datăimg_3301 în viață, să nu fi apelat la cura de slăbire. Însă toți acești adepți ai dietelor își sapă propria groapă! La urma urmei, organismul nostru își elaborează un plan prin care începe să-și faca provizii de grăsime chiar din timpul dietelor. Pentru că, pentru el, dietele noastre reprezintă un stres uriaș. În plus, el își reduce la jumătate viteza proceselor ce au loc în interiorul său ( firește! Doar este supus unui regim ” de economie”!) Iar după încheierea dietei, nu reușește să revină rapid la normal și de aceea, energia suplimentară, primită brusc, este transformată în grăsime.

Așadar, având în vedere toate cele de mai sus, ce este de făcut?

1.Înainte de toate, trebuie să întelegem că este necesară o abordare sistematică a alimentației noastre. Cu trecerea anilor trebuie să micșoram nivelul de grăsimi și să acordăm o atenție mai mare legumelor și carbohidraților.

2.Să măncăm încet. Încă din tinerețe. Japonezii au ajuns la concluzia că cei care nu se grăbesc atunci când mănâncă, au toate șansele ca și peste 20 de ani să-și păstreze greutatea.
img_33043.Să alegem cât mai corect activitățile fizice pe care le îndeplinim. Efortul fizic trebuie diminuat, cu trecerea anilor, daca nu – nu veți face decât să obosiți aiurea și să vă creșteți pofta de mâncare!

4.Să depășim cu bine criza vârstei mijlocii și să ne păstrăm spiritul mereu tânăr. Veți fi mirați să aflați cât de important este acest lucru! Preocupările diverse, hobby-urile, un ritm activ de viață și o stare de spirit bună o să vă mențină în formă.

5.Obiceiurile sănătoase. Obișnuiți-vă să serviți regulat micul dejun și să cinați cât mai ușor.

6.O ereditate bună. Aici e greu de intervenit, din păcate. DAR…Să știți că până și femeile filiforme, dacă nu învață să se abțină, pot lua în greutate! Si asta pentru că celulele adipoase, create de organism atunci când luăm în greutate nu au unde să dispară! Ele doar pot fi pline sau goale.

7.Din același motiv, creșterea noastră în greutate odată cu trcerea img_3307anilor este influențată și de greutatea acumulată în timpul sarcinii. Cele care au grijă de ele și nu se îngrașă foarte mult când sunt gravide, au mai multe șanse de a-și păstra silueta până la bătrânețe.
Sursa: trimay.ru

Surse foto: ultra-lady.ru, liveinternet, GettyImage, ivonabigmir.net, astroMera.ru

1 comentariu

Click aici pentru a spune ceva frumos

Dă-i un răspuns lui Andrei Anulează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.