Autor : lector dr. Florian Olteanu
Azi, a fost prima probă scrisă la Bacalaureat. Din păcate, marea majoritate a celor care au ieșit de la examen au spus că textul de la primul punct a fost „greoi”. Este vorba despre un fragment care aparține criticului literar George Călinescu, dintr-o carte despre Ion Creangă. Citind textul, elevii trebuiau să răspundă la ăntrebări dar și sp facă un text argumentativ despre recunoștința față de școală.
La subiectele diferențiate pentru Real și Uman au fost date subiecte legate, la alegere de opera lui Camil Petrescu, Liviu Rebreanu, mai exact, particularitățile textului narativ, respectiv, caracterizarea unui personaj.
Practic, de ce au devenit „greoi” „clasicii”? Toți acești mari scriitori au scris în prima jumătate a secolului XX. Să spunem perioada de naștere ori copilărie a bunicilor lor.
Evident, faptul că mass-media insistă pe tehnicizarea scrisului, pe vânătoarea de like-uri, determină distrugerea capacității de a înțelege ce este scris cu suflet, adică altfel.
M-am lovit mereu de unii care caută copywriteri și care nu te acceptă pentru că nu respecți SEO. SEO este o născocire globalistă care nu face decât să robotizeze textul, Adică să refuzi să mai gândești.
Ori, după vreo 20 de ani de robotizare din asta din dorința nesănătoasă, vecină cu un stagiu la Bălăceanca al multor propietari de site-uri care cer optimizare SEO, rezultatele se văd.
Elevul ajuns la maturitate nu mai știe să citească un text mai vechi de 20 de ani. Este trist că s-a ajuns aici.
Evident, nu este vina școlii. Școala ține un elev, un număr de ore pe zi. Mediul, ceea ce vede, ceea ce citește elevul de când iese de la școală și până vine din nou acționează ca un burete și rezultatele se văd.
Sper că măcar acum, creatorii de conținut să respecte sfințenia gândirii și libertatea scrisului. Din păcate, am trecut de la „scrieți ca lumea” în 1840, la „scrieți dracu orice, numai scrieți”!
sursa foto: Pro Tv
Comentează